Πέμπτη 2 Ιουλίου 2009
ΣΟΒΑΡΕΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΜΙΛΟ ΑΠΟ ΕΝΑ ΜΕΓΑΡΙΤΗ ΜΟΥΣΙΚΟ
Την Δευτέρα 29 Ιουνίου και Τετάρτη 1 Ιουλίου ο Μουσικός Όμιλος Μεγάρων παρουσίασε με μουσικές εκδηλώσεις τους μαθητές μουσικούς του. Από την πλευρά του ακροατή ήταν δύο εντυπωσιακές βραδιές που ο καθένας θαύμασε το παιδί του και διασκέδασε με τους υπόλοιπους μαθητές δίνοντας τους συγχαρητήρια σε αυτούς και τους δασκάλους τους.
Εάν το δούμε όμως με το αυτί ενός έμπειρου δασκάλου μουσικής τότε όλες οι σχέσεις αλλάζουν και γεννώνται πολλά ερωτηματικά. Αν λοιπόν ρωτούσαμε έναν έμπειρο καθηγητή μουσικής τι θα μας έλεγε;
1. Λίγοι μαθητές παίρνουν καλές κριτικές διότι το απέδειξαν και μπράβο σε αυτούς και στο δάσκαλό τους που είχε την επιμονή και υπομονή να τους διδάξει σωστά.
2. Περισσότεροι μαθητές ήταν ημιμαθείς. Έλλειψη βασικής τεχνικής με κακή στάση οργάνου ή κακό «κράτημα» και προσπάθεια να εντυπωσιάσουν με μουσικά κομμάτια χωρίς κανένα ουσιαστικό μουσικό ή ρυθμικό νόημα.
3. Εμφανής έλλειψη οργάνωσης τόσο από τους (περισσότερους) δασκάλους όσο και από τον ίδιο το Μ.Ο.Μ. με κορυφαία αποτυχία τις προσφωνήσεις.
Να πάρουμε με τη σειρά πως πρέπει να λειτουργεί το σύστημα.
Σε κάθε μουσικό όμιλο υπάρχει ένας Καλλιτεχνικός Διευθυντής (Κ.Δ.) που επωνύμως λαμβάνει την ευθύνη να φέρει εις πέρας τα καθήκοντά του. Μέσα στα πολλά του καθήκοντα, είναι και αυτά τις επιλογής, καθοδήγησης, επιθεώρησης, αξιολόγησης.
Επιλογή των δασκάλων. Με πολύ αυστηρά κριτήρια πρέπει ο Κ.Δ. και κάποια επιτροπή μουσικών να επιλέγει τους διδασκάλους. Αυτοί θα πάνε τους μαθητές ένα σκαλί παραπάνω. Αυτοί είναι τα «εργαλεία» του Κ.Δ. Όμως δεν ξεκινάνε τη διδασκαλία και ότι γίνει ας γίνει… Πρέπει να υπάρχει από τον Κ.Δ. καθοδήγηση.
Καθοδήγηση στο τι θα διδάξουν. Καθοδήγηση στη σειρά και στο πρόγραμμα που θα διδάξουν γιατί μόνο ο Κ.Δ. ξέρει το τι θέλει να γίνει στο σύνολό του. Έτσι λοιπόν αρχίζει η διδασκαλία και εφ όσον οι δάσκαλοι είναι ικανοί - διότι έχουν επιλεγεί με σοβαρά κριτήρια – θα διδάξουν καλά τους μαθητές.
Επιθεώρηση όμως πρέπει να γίνετε τακτικά από τον Κ.Δ. για να εξασφαλίζει την σωστή και αδιάλειπτη σταδιοδρομία των δασκάλων και μαθητών. Αν ο δάσκαλος είναι ικανός αλλά δεν έχει κέφι να διδάξει τότε τι κάνουμε;
Τον Αξιολογούμε. Έτσι ο Κ.Δ. ελέγχει τον καθένα και ξέρει τις επιδόσεις του. Δεν διακινδυνεύει κανένα μαθητή. Τότε το σύστημα λειτουργεί. Τότε το σύστημα παράγει ΜΟΥΣΙΚΟΥΣ.
Παρακολουθώ το Μουσικό Όμιλο Μεγάρων πολλά χρόνια. Δεν ισχύει ΤΙΠΟΤΑ από τα παραπάνω.
Σε κάθε αλλαγή δημοτικής αρχής οι περισσότεροι δάσκαλοι, μουσικοί και μαθητές δεινοπαθούν στις νέες «πολλά υποσχόμενες» ηγεσίες.
Κάθε ηγεσία - διοικητικό συμβούλιο αποφασίζει για τους δασκάλους μουσικής, προσλαμβάνοντας όποιους να ‘ναι.
Κάθε νέα ηγεσία απαξιώνει ακόμα και πολλούς άξιους Μεγαρείς δασκάλους μουσικής και χωρίς καμία αξιολόγηση προσλαμβάνει με δικά της αδιευκρίνιστα κριτήρια.
Κάθε νέα ηγεσία καταστρέφει ότι έφτιαξε η προηγούμενη για να τα «κάνει καλύτερα».
Πολλοί μαθητές μουσικής παραιτούνται σε κάθε αλλαγή ηγεσίας. «Τους άλλαξαν τον δάσκαλό τους που τόσο τους είχε κινήσει το ενδιαφέρον τους για τι μουσική και τους είχε διδάξει τόσα για αυτή». Αυτός ο δάσκαλος ΚΡΙΘΗΚΕ από το συμβούλιο και όχι από τον Κ.Δ. τον μαέστρο ή από μουσική επιτροπή.
Όσα διαφορετικά συμβούλια Μουσικού Ομίλου θυμάμαι ΠΟΤΕ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥΣ ΟΥΤΕ ΕΝΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΜΟΥΣΙΚΟ.
Έτσι η κρίση του είναι κατά τα άλλα καλλιτεχνική και στην προκειμένη περίπτωση μουσική. Φανταστείτε αν στα σχολεία τα παιδιά μας κάθε 4 χρόνια να αλλάζουν τα πάντα στο σύστημα εκπαίδευσής τους τι σύγχυση θα υπήρχε.
Αφού μακρηγόρησα επανέρχομαι στην κρίση του επαγγελματία καθηγητή μουσικής για τις μουσικές βραδιές του Μ.Ο.Μ. σχολιάζοντας αυτά που είδε:
Αρκετοί από τους καθηγητές δείχνουν να μη μπορούν να διδάξουν σωστά και αυτό φαίνεται στους μαθητές. Δεν κρατούν όλοι σωστά το όργανο. Δεν παίζουν όλοι με την ίδια τεχνική. Πράγμα που φταίει αποκλειστικά ο δάσκαλος και θα έχει σαν αποτέλεσμα να μάθει ο μαθητής τα πρώτα του βήματα ΛΑΘΟΣ και αργότερα να υστερεί ή και να μην μπορεί να συνεχίσει.
Πολλοί από τους μαθητές δεν έχουν σωστά συναίσθηση του χρόνου (το TEMPO) το οποίο είναι κάτι που διδάσκετε από τα πρώτα βήματα, έτσι στα κομμάτια που έπαιξαν πολλές φορές έχαναν το χρόνο και μερικοί δεν τον «ξαναβρήκαν ποτέ». Και εδώ ο δάσκαλος έχει τον πρώτο λόγο διότι δεν επιμένει στη διδασκαλία με μετρονόμο και την εξάσκηση του μαθητή με αυτόν.
Είναι και αρκετές ακόμα λεπτομέρειες που «δείχνουν» αμέσως σε έναν γνώστη την πηγή του… νερού.
Όσο για την οργάνωση «Άρπα Κόλλα» ήταν εμφανής και στους μη μουσικούς επισκέπτες. Ακόμα και στις προσφωνήσεις των μουσικών και κομματιών γίνονταν γελοία λάθη που αμήχανα μα εκνευριστικά προκαλούσαν γέλιο στους θεατές.
Κλείνοντας θέλω να τονίσω την ανάγκη ενός Μουσικού Ομίλου που θα λειτουργεί σωστά και θα παράγει σωστούς Μουσικούς και Μουσική.
Συγχαρητήρια σε όλους του μαθητές για την όλη προσπάθεια τους.
Αγαπητέ Δήμαρχε του σήμερα και αγαπητοί Δήμαρχοι του μέλλοντος λάβετε σοβαρά τα παραπάνω και βοηθήστε το καλλιτεχνικό πνεύμα να δημιουργήσει, με το να το αφήσετε ελεύθερο.
Όχι ανεξέλεγκτο!
ΕΛΕΥΘΕΡΟ.
Όσοι διαφωνούν με αυτά που έγραψα υπάρχει το DVD των παρουσιάσεων που είναι καταγεγραμμένα τα πάντα. Ας το μελετήσουν και μετά ας διαφωνήσουν.
Ευχαριστώ.
Ένας Μεγαρίτης Μουσικός
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.