Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2010

Η φάμπρικα των SMS με τζίρο 600.000.000 Ευρώ

Σε εξακόσια εκατομμύρια ευρώ υπολογίζεται ο τζίρος των εκατόν ογδόντα περίπου εταιρειών που εξαπατούν χιλιάδες χρήστες κινητής τηλεφωνίας «βομβαρδίζοντάς» τους με διάφορα μηνύματα τα οποία χρεώνονται στα ανυποψίαστα θύματα!

Η απάτη ξεκινά από κάποια διαφημιστικά banner ή «παράθυρα» ποικίλου περιεχομένου σε ιστοσελίδες του Ιντερνετ. Για παράδειγμα, οι πιο συνηθισμένες παραπλανητικές, δελεαστικές καταχωρήσεις αφορούν κουίζ για τη μέτρηση του δείκτη ευφυΐας, τον εντοπισμό θέσης κινητών τηλεφώνων, το κέρδος χρημάτων ή αντικειμένων σε διαγωνισμούς-φάντασμα, ακόμη και ερωτήματα σχετικά με το αν επιθυμεί κάποιος να μάθει το πότε θα πεθάνει! 

Αλλη μορφή κομπίνας είναι η αποστολή ενός... πικάντικου SMS, όπως αυτό που κυκλοφόρησε πριν από λίγους μήνες με την εξής προτροπή: «Σε είδα τυχαία έξω από το φροντιστήριο και μου άρεσες πολύ. Βρήκα το τηλέφωνο από φίλο σου. Πωλίνα». 
Οποιοσδήποτε χρήστης τσιμπήσει το δόλωμα, ανταποκριθεί και πληκτρολογήσει -όπως προαπαιτείται- τον αριθμό του κινητού του, αρχίζει να δέχεται καταιγίδα άσχετων SMS, τα οποία χρεώνεται ο παραλήπτης! Το κόστος κάθε SMS ξεκινά από 0,42 ευρώ και φτάνει ακόμα και τα 2 ευρώ ανά μήνυμα. 

Μετά τις σχετικές καταγγελίες, η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών έδωσε την εντολή στους αστυνομικούς του Τμήματος Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ασφάλειας να διερευνήσουν τη υπόθεση. Αυτό που διαπιστώθηκε από την έρευνα είναι ότι όσον αφορά τη συγκεκριμένη κομπίνα, δραστηριοποιούνται και θησαυρίζουν περίπου εκατόν ογδόντα εταιρείες, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων είναι offshore με έδρα φορολογικούς παραδείσους του εξωτερικού, πλην όμως, κυριαρχούν δύο μεγάλες, η καθεμία από τις οποίες διεκδικεί παραπάνω από το ένα έκτο του μεριδίου της... αγοράς. Μάλιστα, διαπιστώθηκε τζίρος της τάξης των 55.000.000 ευρώ για την καθεμία. 

Τα αποτελέσματα της έρευνας διαβιβάστηκαν ήδη στην αρμόδια εισαγγελική αρχή, που παρήγγειλε τη διεξαγωγή προκαταρκτικής. Αναμένεται πλέον η υπόθεση να περάσει στην κύρια ανάκριση και να ξεκινήσει κύκλος άρσεων απορρήτου, για να διαπιστωθεί η μετοχική σύνθεση των συγκεκριμένων εταιρειών και να ασκηθούν διώξεις.

Οι συγκεκριμένες εταιρείες είναι τυπικότατες στην εκπλήρωση των φορολογικών υποχρεώσεών τους, καθώς σκοπός τους δεν είναι η φοροδιαφυγή, αλλά η εξαπάτηση του «πελάτη» τους και γι’ αυτό τον λόγο τα τεράστια έσοδα που προσπορίζονται είναι -κατά τη Δικαιοσύνη- προϊόντα απάτης.

Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας στις οποίες απευθύνονται τα θύματα δηλώνουν ότι δεν φέρουν καμία ευθύνη (αυτή είναι και η αλήθεια) και παραπέμπουν τον εξαπατημένο καταναλωτή στο τηλέφωνο της εταιρείας που τον παραπλάνησε. 
Αν ο χρήστης μπει στον κόπο να καλέσει αυτή την εταιρεία, θα ακούσει ηχογραφημένο μήνυμα που θα του ζητεί να αναφέρει τον λόγο για τον οποίο κάλεσε και θα τον ενημερώνει ότι κάποιος εκπρόσωπος της εταιρείας θα επικοινωνήσει εντός τριών εργάσιμων ημερών, χωρίς φυσικά ουδέποτε να γίνεται κάτι τέτοιο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο τους τελευταίους μήνες έχουν καταγραφεί εκατοντάδες επώνυμες καταγγελίες πολιτών τόσο σε εταιρείες κινητής τηλεφωνίας όσο και στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, την ΕΕΤΤ, καθώς επίσης και τον Συνήγορο του Πολίτη. 

Η Ενωση Καταναλωτών και Ποιότητας Ζωής, η οποία και αυτή στο παρελθόν ασχολήθηκε με το θέμα, μετά από σωρεία καταγγελιών, συνιστά σε όλους τους χρήστες κινητής τηλεφωνίας και Ιντερνετ να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Μάλιστα, συμβουλεύει όσους έχουν ήδη εξαπατηθεί να αρνηθούν να καταβάλουν τις χρεώσεις στους λογαριασμούς κινητής τηλεφωνίας ή να τις πληρώσουν με επιφύλαξη.

Από την πλευρά τους, οι αστυνομικοί που χειρίστηκαν την υπόθεση προτείνουν ως πάγια αντιμετώπιση τέτοιων περιπτώσεων την αποφυγή απάντησης με οποιονδήποτε τρόπο των SΜS ή ακόμη και των φωνητικών κλήσεων από άγνωστους αριθμούς, για να μην υπάρχουν ανεπιθύμητες χρεώσεις. Επίσης, αμέσως μόλις διαπιστώσουν να συμβαίνει κάτι τέτοιο, να ζητούν από τον εταιρεία πάροχο στην οποία είναι συνδρομητές να εγκατασταθεί φραγή στους αριθμούς που τους αποστέλλουν χρεωστικά SMS ή άλλου τύπου δεδομένα.


ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΙΒΑΖ
πηγή: espresso

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.