(15-02-2011)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Το λόγο έχει ο Ανεξάρτητος Βουλευτής Αττικής –ασυγκράτητος απ’ ό,τι βλέπω- κ. Βασίλειος Οικονόμου.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν είμαι ασυγκράτητος. Απλώς έρχομαι γρήγορα να μιλήσω, γιατί βλέπω τον Υπουργό, ο οποίος σέβεται τους συναδέλφους και το Σώμα και κάθεται μέχρι αργά, και είναι σπάνιο αυτό.
Όταν εψηφίσθη το Μάιο του 2010 το Μνημόνιο νομίζω ότι ήταν ξεκάθαρο σε όλους, σ’ αυτούς που το ψηφίσανε και σ’ αυτούς που δεν το ψηφίσανε, τι συνεπάγεται αυτή η δανειακή σύμβαση για τη χώρα. Χθες και προχθές παρακολουθούσα το θέατρο όχι του παραλόγου αλλά το θέατρο που καλά στήνεται απ’ αυτούς που κάνανε τη δουλειά και νομίζουν ότι μπορούν να ξεφύγουν από την ώρα της κρίσεως.
Υπάρχει χώρα στον κόσμο όπου μπήκε το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και δεν πούλησε –«ξεπούλησε» λένε κάποιοι, «αξιοποίησε» λένε άλλοι- τη δημόσια περιουσία της για να πληρώσει τους δανειστές της; Υπάρχει χώρα στον κόσμο; Όχι. Θα ήταν εξαίρεση η Ελλάδα απ’ αυτά τα «σωτήρια» προγράμματα του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου; Όχι βέβαια.
Όταν, λοιπόν, προχθές τέθηκε το θέμα των 50 δισεκατομμυρίων ευρώ οι κυβερνητικοί παράγοντες «έκπληκτοι» άκουσαν τα νέα από τους τροϊκανούς, τους οποίους οι ίδιοι έχουν καλέσει εδώ στη χώρα! Τα 50 δισεκατομμύρια, αγαπητοί μου, σε μία χώρα και σε μια οικονομία οι οποίες καθημάζονται, την ώρα που η δημόσια ακίνητη περιουσία εκτιμάται στα 300 δισ., όπως καταλαβαίνετε, δεν μπορούν να μαζευτούν. Διάβαζα σε μία καλή δημοκρατική εφημερίδα ότι θέλεις τρεις Θάτσερ για να μαζέψεις τα 50 δισ. Δεν χρειάζονται τρεις Θάτσερ. Χρειάζεται ένας Παπανδρέου, φοβούμαι.
Όμως εγώ λέω κάτι άλλο. Τι θα πουλήσεις και τι θα δώσεις για να μαζέψεις 50 δισ.; Ποια είναι τα «φιλέτα» τελικά αυτής της χώρας; Είναι οι συγκοινωνίες; Είναι η ενέργεια; Είναι τα λιμάνια; Είναι οι υποδομές της χώρας; Οι ακτές; Τι είναι τελικά;
Μάλιστα στην καλή αυτή δημοκρατική εφημερίδα διαβάζω, κύριε Υπουργέ, ότι το Ελληνικό είναι μέσα στα καλά «φιλέτα» για πώληση, πεντέμισι χιλιάδες στρέμματα. Κι επειδή είστε μια Κυβέρνηση πολύ μεγάλων οικολογικών ανησυχιών, το Πάρκο δεν ισχύει πλέον για τα πεντέμισι χιλιάδες στρέμματα; Γιατί στην καλή, δημοκρατική εφημερίδα βλέπω ότι είναι και αυτό το θέμα μέσα στο πακέτο. Πολλά θα αλλάξουν φοβούμαι.
Οι συγκοινωνίες, καλώς ή κακώς, θα μπούνε σ’ αυτό το πακέτο. Η συζήτηση για το δημόσιο χαρακτήρα των συγκοινωνιών νομίζω ότι αυτή τη στιγμή είναι τουλάχιστον αστεία. Η κουβέντα για τον κοινωνικό ρόλο της συγκοινωνίας, για το κοινωνικό μέρισμα, τον κοινωνικό μισθό -κουβέντες και έννοιες οι οποίες έχουν ξεχαστεί- αντικαθίσταται με το πόσο πληρώνει το ΚΤΕΛ, την ιδιωτική συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη ή στο Αγρίνιο ή στη Λάρισα και γιατί το πληρώνει έτσι και τόσο στην Αθήνα. Αστεία κουβέντα, αστεία συζήτηση από σοσιαλιστές μάλιστα!
Συζητάει, λοιπόν, αυτή η Κυβέρνηση για το πώς θα μαζέψει, θα εξορθολογίσει και θα κάνει ένα κράτος πιο αποτελεσματικό, κάνοντας το αυτομαστίγωμά τους οι Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, οι Υπουργοί, ενθυμούμενοι γεγονότα του παρελθόντος έως τους Ιησουίτες. Αν γνωρίζετε, οι Ιησουίτες αυτομαστιγώνονταν για να εξιλεωθούν. Όμως όπως και να έχει το θέμα, καταλαβαίνετε ότι και το αυτομαστίγωμα έχει όρια και περιθώρια, γιατί μπορεί να τα τινάξεις!
Εγώ λέω πολύ απλά ότι την ώρα του συμμαζέματος ακούω, κύριε Υπουργέ, ότι ο ΟΠΑΠ ετοιμάζει κανάλι. Κανάλι ο ΟΠΑΠ! Θα έρθουν τα θέματα αυτά συντόμως από την Ένωση Ανεξαρτήτων Πολιτών, την πολιτική κίνηση που ο Γιάννης Δημαράς κι εγώ μαζί ξεκινήσαμε και προσπαθούμε κάποια θέματα να τα ξαναθυμίσουμε στην Πλειοψηφία.
Άρα, λοιπόν, μήπως είναι προσχηματική η συζήτηση για το τι συμμαζεύουμε από το κράτος και τι δεν συμμαζεύουμε;
Ερχόμαστε στο «Δεν Πληρώνω». Κύριε Υπουργέ, το ξέρετε ότι σας εκτιμώ και όταν ήμουν στο ΠΑΣΟΚ και τώρα που δεν βρίσκομαι στο ΠΑΣΟΚ. Παραμένει η εκτίμησή μου, γιατί είστε ένας ευφυής και αξιοπρεπής πολιτικός.
Όμως, η ευφυΐα σας οδήγησε στο εξής τέχνασμα: Βάλατε στην τροπολογία που φέρατε δύο πράγματα ανόμοια. Βάλατε τις ποινές και το θέμα αυτών που δεν πληρώνουν στη δημόσια συγκοινωνία και τα διόδια. Είναι το ίδιο; Όχι. Το γνωρίζετε πολύ καλά ότι δεν είναι το ίδιο.
Όμως, δώσατε διέξοδο εις τους αγαπητούς συναδέλφους του ΠΑΣΟΚ που παρέλασαν εδώ και εξαπέλυαν μύδρους για τη δημόσια συγκοινωνία που πρέπει να πληρώνουμε –και συμφωνώ, ότι πρέπει να την πληρώνει ο πολίτης, γιατί όπως είπε και ο Υφυπουργός κ. Βούγιας δεν μπορεί να λειτουργήσει μόνο με την κρατική επιδότηση- και κρύψατε στο κάτω μέρος της τροπολογίας το ρεζουμέ της υπόθεσης, τα διόδια.
Ερχόμαστε, λοιπόν, στα διόδια. Δυστυχώς, αυτή η Κυβέρνηση, η οποία δεν έχει δεσμεύσεις από κανένα συμφέρον και κανένα μεγάλο επιχειρηματικό σχέδιο όπως ισχυρίζεται, βλέπω επανειλημμένως ότι περιφέρεται γύρω από το ίδιο θέμα είτε συζητάμε για διόδια είτε συζητάμε για διαχείριση απορριμμάτων είτε συζητάμε τα μεγάλα deal της επόμενης εποχής. Πάντα στα ίδια σκοντάφτουμε.
Εγώ, λοιπόν, λέω κάτι πολύ απλό. Άκουσα τους αγαπητούς συναδέλφους του ΠΑΣΟΚ να εξηγούν με αξιοπρεπή –αλλά νομίζω ότι πλέον εκτίθονται, γιατί τους εκθέτει η πραγματικότητα- τρόπο το προβληματικό των συμβάσεων. Μάλιστα, εδώ συνάδελφος πριν από λίγο εξηγούσε για ποιο λόγο οι συμβάσεις είναι προβληματικές. Συμφωνώ απόλυτα. Είναι προβληματικές.
Την ίδια στιγμή, έλεγε ότι είναι οι μόνες συμβάσεις που μπορούν να λειτουργήσουν και να υλοποιήσουν τα δημόσια έργα στη χώρα. Τι τρομερή αντίφαση! Οι κακές συμβάσεις που δεν υλοποιούνται –και το ξέρετε, κύριε Υπουργέ, ότι δεν υλοποιούνται γιατί δεν εφαρμόζεται η χιλιομετρική χρέωση- διότι κανείς δεν έχει υποδείξει και δεν έχει επιβάλει στον κύριο κατασκευαστή και πάροχο να φτιάξει τους παραδρόμους!
Ακούω το παράδειγμα της Φθιώτιδας, ένας νομός-πέντε διόδια. Τι να πει ο δήμος Ωρωπού στη βόρεια Αττική; Ένας δήμος-οκτώ διόδια! Το αίσχος! Ερωτώ, λοιπόν, το εξής: Δηλαδή, κύριε Υπουργέ, εσείς ως πολιτική ηγεσία ενώ δεσμευόσασταν ότι θα μειωθούν οι τιμές των διοδίων, πώς σήμερα θα ακούσει ο πολίτης την αύξηση των τιμών των διοδίων στην εθνική οδό; Πώς θα μπορέσεις να πείσεις αυτόν τον πολίτη;
Πώς θα μπορέσεις να πεις ότι δεν μπορείς να κάνεις διαπραγμάτευση αυτών των κακών συμβάσεων που τις ψήφισε η Νέα Δημοκρατία με τον κ. Σουφλιά, τις ψήφισε το ΠΑΣΟΚ μαζί τότε και σήμερα πρέπει να διορθώσουμε το προβληματικό της κατάστασης; Ενάμισι χρόνο Κυβέρνηση δεν μπορεί να λέμε «φταίει πάλι η κακιά Δεξιά». Δηλαδή έλεος με αυτή την καραμέλα! Όσο και να θέλεις, δεν μπορείς να κρυφτείς πίσω από το δάκτυλό σου.
Θα έχετε την ευθύνη σας, κύριε Υπουργέ μου και η Κυβέρνηση ας πάρει την ευθύνη και ας πει: Θα μειώσω την τιμή των διοδίων; Κάντε το! Σας εμποδίζει κανείς; Θα εφαρμόσω τη χιλιομετρική χρέωση; Αν ο άλλος δεν έχει εφαρμόσει τη σύμβαση, δεν θα έχει ποινές;
Σας έχουν δώσει αρμόδιοι επιστήμονες και φορείς σειρά παραβιάσεων των συμβάσεων. Ποια είναι η υποχρέωση της πολιτείας, της Κυβέρνησης; Να συνεχίζει να εφαρμόζει τη σύμβαση; Δεν θα υπάρξουν ποινές; Πέφτουμε πάνω στα άβατα της χώρας; Πείτε το, όμως. Πείτε ότι εδώ «κάνει τζιζ», ότι υπάρχει πρόβλημα και δεν πλησιάζω! Αυτό, όμως, το καταλαβαίνουν οι πολίτες.
Εγώ, λοιπόν, σας λέω ότι δεν μπορεί να προχωρήσει αυτή η κατάσταση. Η υπόθεση των διοδίων είναι μια υπόθεση, η οποία πρέπει να μπει σε κανόνες. Ναι, μία φτωχή χώρα μπορεί να χρησιμοποιήσει και την αυτοχρηματοδότηση στα δημόσια έργα της.
Όμως, κύριε Υπουργέ μου, πρέπει να μπουν κανόνες σε αυτή την πολιτική χρηματοδότησης, την αυτοχρηματοδότηση, γιατί είμαστε φτωχή χώρα, δεν είμαστε Γερμανία. Να μπουν κανόνες! Βάλτε τους κανόνες, για να καταλάβει ο πολίτης ότι υπάρχει δίκιο σε αυτή τη χώρα.
Όπως είπατε –και συμφωνώ απόλυτα- οι κανόνες είναι υπέρ του αδυνάτου. Βάλτε τους, λοιπόν, για να προστατεύσουμε τους αδύναμους πολίτες. Η Ένωση Ανεξαρτήτων Πολιτών προτείνει να αποσύρετε αυτή τροπολογία. Δεν θα την ψηφίσουμε. Βέβαια, δεν μπαίνει ονομαστική ψηφοφορία. Φοβούμαι ότι κανένα κόμμα δεν αξιοποίησε την ευκαιρία –και δεν ξέρω γιατί- να μπει ονομαστική ψηφοφορία τουλάχιστον επί της τροπολογίας, για να πάρει ο καθένας θέση και να μην έρχεται πάνω στο Βήμα να κάνει το δακρύβρεχτο μελό του για τους ψηφοφόρους της περιφέρειάς του.
Ευχαριστώ πολύ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.