Παρασκευή 1 Απριλίου 2011

Ερωτήσεις του βουλευτή Β.Οικονόμου σε αρμόδιους Υπουργούς


ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων
            Υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

Θέμα:  Άρση των αδικιών σε βάρος των επιτυχόντων της προκήρυξης 8Κ/2008 κατηγορίας ΔΕ για το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ

Κύριοι Υπουργοί,
Με πρόσφατη απόφασή σας σχετικά με τον διορισμό των επιτυχόντων στο ΑΣΕΠ της προκήρυξης 9Κ/2008 για την Αγροτική Τράπεζα στο ΙΚΑ – ΕΤΑΜ με προτεραιότητα και χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο λόγος μία πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις, προκαλέσατε μια αδικία και ενδεχομένως μια άνευ λόγου σύγκρουση συμφερόντων μεταξύ ανθρώπων που επιδιώκουν την επαγγελματική τους αποκατάσταση μέσω του ΑΣΕΠ. Συγκεκριμένα και για τις ανάγκες του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ είχε προηγηθεί η προκήρυξη 8Κ/2008 του ΑΣΕΠ. Oι επιτυχόντες του διαγωνισμού δεν έχουν ακόμα απορροφηθεί 



και βλέπουν τώρα να «μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα» καθώς δίνεται προτεραιότητα στους επιτυχόντες μεταγενέστερου διαγωνισμού που πραγματοποιήθηκε για τις ανάγκες της Αγροτικής Τράπεζας. Οι επιτυχόντες της 8Κ/2008 θα πρέπει, σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα διατάξεις, να διοριστούν μέχρι 31-12-2013 ενώ οι επιτυχόντες της 9Κ/2008 μέχρι 31/12/2011. Για τους επιτυχόντες της 8Κ/2008 θα ισχύει ο λόγος 1 πρόσληψη για κάθε 5 αποχωρήσεις καθώς ο συγκεκριμένος διαγωνισμός είχε ολοκληρωθεί πριν από το 2010, όπως όμως και αυτός της 9Κ/2008. Το αίτημα των επιτυχόντων της 8Κ/2008 να αντιμετωπιστούν τουλάχιστον ισότιμα με τους επιτυχόντες της 9Κ/2008 από την στιγμή που θα ενταχθούν όλοι στο ανθρώπινο δυναμικό του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ είναι καθ’ όλα δίκαιο και πρέπει να ικανοποιηθεί. Επιπρόσθετα δε θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας  ότι οι άνθρωποι που επιτυγχάνουν στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ είναι στην πλειοψηφία τους άνεργοι ή απασχολούνται ευκαιριακά, καθώς λόγω του ότι είναι επιτυχόντες του ΑΣΕΠ και άρα κάποια στιγμή θα ενταχθούν στο δημόσιο οι ιδιωτικές εταιρίες δεν τους προσλαμβάνουν καθώς δεν είναι διατεθειμένες να ξοδέψουν χρήμα και χρόνο στην εκπαίδευση υπαλλήλων που θα τους εγκαταλείψουν κάποια στιγμή για να δουλέψουν στο δημόσιο. Στα πλαίσια λοιπόν του εξορθολογισμού του κράτους και της καλύτερης λειτουργίας καλό θα ήταν να φροντίσετε για την επιτάχυνση των σχετικών διαδικασιών ώστε αυτοί οι άνθρωποι που πέτυχαν στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ να μην περιμένουν για χρόνια έως ότου ενταχθούν στο ελληνικό δημόσιο.
Κατόπιν όλων αυτών,
Ερωτάστε:
1.      Σκοπεύετε να συμπεριλάβετε και τους επιτυχόντες της προκήρυξης 8Κ/2008 του ΑΣΕΠ στις ευνοϊκές ρυθμίσεις που ορίσατε για τους επιτυχόντες της 9Κ/2008 και να τους απορροφήσετε και αυτούς στο ΙΚΑ – ΕΤΑΜ έως 31-12-2011 παρακάμπτοντας τον λόγο 1 πρόσληψη για κάθε 5 αποχωρήσεις;
2.      Για ποιο λόγο δεν συμπεριλάβατε εξ’ αρχής και τους επιτυχόντες της 8Κ/2008 στις ευνοϊκές σας ρυθμίσεις αφού είναι άνθρωποι που επέτυχαν στον διαγωνισμό ακριβώς για τις ανάγκες του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ και δημιουργείτε κατ’ αυτόν τον τρόπο συνθήκες σύγκρουσης συμφερόντων μεταξύ μελλοντικών εργαζομένων;
3.      Πώς σκοπεύετε να επιταχύνετε τις διαδικασίες του ΑΣΕΠ ώστε οι επιτυχόντες στους διαγωνισμούς του να μην υποχρεώνονται σε μακροχρόνια ανεργία ή ευκαιριακή απασχόληση;    



ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Υπουργό Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης

Θέμα: Η δυνατότητα παραμονής υπαλλήλων του Δημοσίου και πέραν της 35ετίας στερεί την δυνατότητα πρόσληψης νέων επιστημόνων καλύτερα καταρτισμένων και με περισσότερα προσόντα, ικανών να εξυγιάνουν και να κάνουν πιο παραγωγικό το κράτος.

Κύριε Υπουργέ,

Η πολιτική της κυβέρνησης σε σχέση με τους διορισμούς στο δημόσιο ακολουθεί τον κανόνα μία πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις, συμπεριλαμβανομένων σε ότι αφορά τις προσλήψεις και του προσωπικού που θα μεταταχθεί σε υπηρεσίες του δημοσίου από τον ΟΣΕ, τις αστικές συγκοινωνίες και όποια άλλη ΔΕΚΟ αποφασίσετε στο μέλλον ότι θα εξυγιάνετε. Ισχυρίζεστε ότι κατ’ αυτόν τον τρόπο θα επέλθει εξυγίανση στον δημόσιο τομέα και ότι αυτός θα γίνει πιο παραγωγικός δεδομένου ότι οι νεοεισερχόμενοι είναι γνώστες νέων τεχνολογιών, οι νεότεροι είναι πιο παραγωγικοί και θα επιτευχθεί η αντιμετώπιση του υδροκεφαλισμού του κράτους καθώς θα μπορούν οι υπηρεσίες να λειτουργούν καλύτερα, να εξυπηρετούν καλύτερα και να παράγουν περισσότερο με λιγότερο προσωπικό.
Στον τελευταίο όμως συνταξιοδοτικό νόμο παρέχεται το δικαίωμα σε όσους έχουν συμπληρώσει την 35ετία, με αίτηση τους, χωρίς συμμετοχή του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, να μπορούν να παραμείνουν στην Υπηρεσία τους για χρονικό διάστημα που μπορεί να φθάσει και τα τρία χρόνια. Όπως πληροφορούμαστε την δυνατότητα αυτή του νόμου έσπευσαν να εκμεταλλευτούν υπάλληλοι πολλών Υπουργείων για τους οποίους εκδόθηκαν ήδη σχετικές αποφάσεις σε κάποιες μάλιστα περιπτώσεις χωρίς να ορίζεται το χρονικό όριο της περαιτέρω παραμονής τους. Οι υπάλληλοι αυτοί έχουν επίσης το δικαίωμα να υποβάλλουν αιτήσεις για διεκδίκηση θέσης διοίκησης ή να διατηρούν τις θέσεις διοίκησης που ήδη κατέχουν. Το γεγονός αυτό στερεί ή καθυστερεί από τους νεότερους υπαλλήλους την δυνατότητα εξέλιξης στην δημοσιοϋπαλληλική ιεραρχία, μειώνει ακόμα περισσότερο τον αριθμό των νεοπροσληφθέντων υπαλλήλων σε μια στιγμή που η ανεργία στην χώρα μας αυξάνεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς και στερεί κατά τη γνώμη μας το ελληνικό δημόσιο από νέους επιστήμονες που θα μπορούσαν να αλλάξουν πολλά από τα κακώς κείμενα του κρατικού μηχανισμού. Η άνευ κριτηρίων αποδοχή κάθε αιτήματος παραμονής στην υπηρεσία δεν είναι μάλιστα βέβαιο ότι υπηρετεί και το δημόσιο συμφέρον καθώς δεν γίνεται καμία αξιολόγηση των αιτούντων και των προσόντων τους, δεν τίθενται κριτήρια για τις πραγματικές ανάγκες της εκάστοτε υπηρεσίας και κωλυσιεργεί η ανανέωση του στελεχιακού δυναμικού του κρατικού μηχανισμού. Πληροφορούμαστε μάλιστα ότι πολλοί από αυτούς που έχουν υποβάλλει αίτηση παραμονής ως προσόν έχουν την φιλική τους τοποθέτηση ως προς την κυβέρνηση, την συνδικαλιστική τους υποστήριξη στην κυβέρνηση και την θητεία τους ως σύμβουλοι σε γραφεία Υπουργών και Γραμματέων της κυβέρνησης, γεγονός που προκαλεί και άλλα ερωτήματα σχετικά με το έργο που επιτελούν παραμένοντας στην Υπηρεσία τους.
Κατόπιν όλων αυτών,

Ερωτάστε:
  1. Πιστεύετε πραγματικά ότι η παραμονή στην Υπηρεσία υπαλλήλων σε ηλικία συνταξιοδότησης και με ξεπερασμένες πολλές φορές επιστημονικές και τεχνικές γνώσεις που σε πολλές περιπτώσεις έχουν και άγνοια νέων τεχνολογιών συμβάλλει στη αύξηση της παραγωγικότητας στο Δημόσιο;
  2. Για ποιους λόγους καθυστερείτε την στελεχιακή ανανέωση του κράτους διατηρώντας και σε επιτελικές θέσεις ανθρώπους που πέραν των κομματικών ενσήμων δεν διαθέτουν τα απαραίτητα σήμερα προσόντα ώστε να ανταπεξέλθουν στην προσπάθεια εκσυγχρονισμού του βαλλόμενου κρατικού μηχανισμού;
  3. Γιατί δεν έχει προβλεφθεί διαδικασία εξέτασης της κάθε αίτησης από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια ή άλλο αξιόπιστο μηχανισμό ώστε να αξιολογείται ο αιτών και να λαμβάνονται υπόψη οι πραγματικές ανάγκες της κάθε υπηρεσίας και το πώς αυτές εξυπηρετούνται από την παραμονή των συγκεκριμένων υπαλλήλων αλλά προτιμήθηκαν οι απλές και ανέλεγκτες αποφάσεις οργάνων διοίκησης;
Πώς συμβάλλουν στην αύξηση της παραγωγικότητας του δημοσίου οι υπάλληλοι που παραμένουν σε οργανικές θέσεις του δημοσίου με μόνη ουσιαστική απασχόληση κατά τα προηγούμενα έτη υπηρεσίας τους τον κομματικό συνδικαλισμό; Μήπως συμβάλλουν στην άμβλυνση των αντιδράσεων των συνδικαλιστών στα μέτρα που υιοθετεί η κυβέρνηση; 
   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.