Τρίτη 21 Ιουνίου 2011

Σημαντικές ερωτήσεις στη Βουλή



ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Υπουργό Οικονομικών
       Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
       Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Θέμα: Το Μνημόνιο «τινάζει στον αέρα» τους προσεισμικούς ελέγχους των σχολικών κτιρίων!

Κύριοι Υπουργοί,
Οι οριζόντιες πολιτικές που υιοθετείτε ως κυβέρνηση προκειμένου να εξυπηρετήσετε τους στόχους του Μνημονίου έχουν ήδη δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα στην λειτουργία κρίσιμων για την δημόσια ασφάλεια οργανισμών του κράτους. Σε αυτή την κατηγορία εντάσσεται και ο ΟΣΚ, τον οποίο μάλιστα φέρεστε διατεθειμένοι να καταργήσετε, και συγκεκριμένα η διαδικασία των προσεισμικών ελέγχων για τα σχολικά κτίρια. Αν και είμαστε μια χώρα με υψηλή σεισμικότητα και παρά το γεγονός ότι περίπου το 1/3 των σχολικών κτιρίων έχουν ανεγερθεί πριν το 1960, δεν έχετε προβεί σε καμία ενέργεια προκειμένου να ανανεωθούν οι συμβάσεις των 224 από τους 370 εργαζόμενους στον ΟΣΚ, στην πλειοψηφία τους νέοι μηχανικοί εξειδικευμένοι στο αντικείμενο της σχολικής στέγης.  Όπως φαίνεται μάλιστα δεν πρόκειται για ένα ζήτημα καθυστέρησης αλλά στο πλαίσιο των περικοπών έχετε πάρει την πολιτική απόφαση να μην ανανεωθούν αυτές οι συμβάσεις, γεγονός που θα καταστήσει αδύνατο τον έλεγχο περίπου 9000 σχολικών κτιρίων που κατασκευάστηκαν μεταξύ 1960 – 1986. 

Σε περίπτωση που δεν ανανεωθούν οι συμβάσεις των συγκεκριμένων εργαζομένων ο έλεγχος των σχολικών κτιρίων θα καθυστερήσει υπερβολικά, γεγονός που ελλοχεύει σοβαρότατους κινδύνους για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς σε περίπτωση ενός ισχυρού σεισμού. Στην απευκταία λοιπόν περίπτωση ενός μεγάλου σεισμού εάν καταρρεύσει κάποιο σχολείο και έχουμε θύματα τι ακριβώς θα πείτε στους γονείς; Ότι σώζετε την χώρα πληρώνοντας τόκους;
Κατόπιν όλων αυτών,
Ερωτάστε:
1.      Θεωρείτε ότι οι εργαζόμενοι εξειδικευμένοι συμβασιούχοι μηχανικοί στον ΟΣΚ που ασχολούνται με τον προσεισμικό έλεγχο δεν είναι παραγωγικοί και δεν χρειάζονται στον οργανισμό;
2.      Σε περίπτωση που δεν ανανεωθούν οι συμβάσεις πώς ακριβώς σκοπεύετε να ολοκληρώσετε τον προσεισμικό έλεγχο των σχολικών κτιρίων και σε τι χρονοδιάγραμμα;
3.      Θεωρείτε μήπως τον προσεισμικό έλεγχο των σχολικών κτιρίων περιττή πολυτέλεια λόγω των σημερινών οικονομικών συνθηκών;
4.      Ποιο είναι το μέλλον του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων και αν αυτός καταργηθεί με ποιο τρόπο θα κτίζονται, συντηρούνται και ελέγχονται τα σχολεία στην Ελλάδα;
                                                                


ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
       Υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας
       Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων  

Θέμα: Μεθοδεύσεις κατάργησης των Τμημάτων Τεχνολογίας Γεωπονίας παρά το γεγονός ότι εξειδικεύουν τους νέους σε τεχνολογίες αιχμής και σε επιστημονικά πεδία που γνωρίζουν σημαντική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια

Κύριοι Υπουργοί,
Με μεγάλη μας έκπληξη διαβάζουμε την λίστα που έδωσε το Υπουργείο Παιδείας με τις σχολές και τα Τμήματα που δεν θα δεχτούν την φετινή ακαδημαϊκή χρονιά πρωτοετείς φοιτητές, γεγονός που απαξιώνει το έργο των διδασκόντων, τους φοιτητές και τους αποφοίτους των συγκεκριμένων τμημάτων και ταυτόχρονα θα πλήξει καίρια την οικονομία στις περιοχές όπου δραστηριοποιούνταν τα υπό κατάργηση τμήματα. Η έκπληξή μας έγινε ακόμη μεγαλύτερη όταν διαπιστώσαμε ότι καταργείτε με συνοπτικές διαδικασίες συνολικά 14 τμήματα των Σχολών Τεχνολογίας Γεωπονίας, των οποίων το επιστημονικό αντικείμενο αφορά σε τεχνολογίες αιχμής και σε τομείς που παρουσιάζουν ιδιαίτερη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, τομείς μάλιστα που είναι άμεσα συνυφασμένοι με τις αναπτυξιακές δυνατότητες της χώρας μας. Χωρίς αιτιολογίες ουσίας ανακοινώσατε την κατάργηση των:
1. ΤΕΙ Θεσ/κης, Τμήμα Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών (με έδρα τα Μουδανιά)
2. ΤΕΙ Δυτ. Μακεδονίας, Τμήμα Ζωικής Παραγωγής (με έδρα την Φλώρινα)
3. ΤΕΙ Δυτ. Μακεδονίας, Τμήμα Φυτικής Παραγωγής (με έδρα την Φλώρινα)
4. ΤΕΙ Λάρισας, Τμήμα Μηχανικής Βιοσυστημάτων
5. ΤΕΙ Λάρισας, Τμήμα Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος (με έδρα την Καρδίτσα)
6. ΤΕΙ Κρήτης, Τμήμα Βιολογικών Θερμοκηπιακών Καλλιεργειών και Ανθοκομίας
7. ΤΕΙ Ηπείρου, Τμήμα Ζωικής Παραγωγής (με έδρα την Άρτα)
8. ΤΕΙ Ηπείρου, Τμήμα Ιχθυοκομίας Αλιείας (με έδρα την Ηγουμενίτσα)
9. ΤΕΙ Ιονίων Νήσων, Τμήμα Τεχνολογίας Βιολογικής Γεωργίας και Τροφίμων (με έδρα την Κεφαλονιά)
10. ΤΕΙ Καλαμάτας, Τμήμα Βιολογικών Θερμοκηπιακών Καλλιεργειών και Ανθοκομίας
11. ΤΕΙ Καλαμάτας, Τμήμα Φυτικής Παραγωγής
12. ΤΕΙ Μεσολογγίου, Τμήμα Θερμοκηπιακών Καλλιεργειών και Ανθοκομίας
13. ΤΕΙ Μεσολογγίου, Τμήμα Μηχανολογίας και Υδάτινων Πόρων
14. ΤΕΙ Μεσολογγίου, Τμήμα Υδατοκαλλιεργειών και Αλιευτικής Διαχείρισης
Κατά μία περίεργη σύμπτωση και χωρίς ως φαίνεται να συντρέχουν οι λόγοι που επικαλείστε για την συγκεκριμένη απόφαση, ικανοποιούνται οι συντεχνιακές πρακτικές της ΓΕΩΤΕΕ που διαχρονικά εμποδίζει την άσκηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχιούχων των Γεωπονικών Τμημάτων των ΤΕΙ!  Η πολιτική σας απόφαση είναι καθ’ όλα παράλογη με κριτήρίο τόσο την πραγματική οικονομία στην χώρα μας , όπου η απορρόφηση στην αγορά εργασίας των συγκεκριμένων επιστημόνων είναι αρκούντως ικανοποιητική ενώ οι παρεμβάσεις τους στις τοπικές οικονομίες έχουν πολλές φορές οδηγήσει σε καινοτόμες και εξαιρετικά αποδοτικές καλλιέργειες. Ταυτόχρονα με βάση το σκεπτικό ότι η χώρα μας χρειάζεται να επιστρέψει στην πρωτογενή παραγωγή, καταργείτε στην ουσία σχολές που θα μπορούσαν να αποτελέσουν το θεμέλιο της νέας παραγωγικής μας βάσης δημιουργώντας προϊόντα ικανά να κυριαρχήσουν και στην παγκόσμια αγορά. Παράλληλα δυναμιτίζετε με αυτή σας την απόφαση την οικονομική δραστηριότητα σε πόλεις που φιλοξενούν τα υπό κατάργηση τμήματα, γεγονός που αν μη τι άλλο θα στερήσει και από το κράτος σημαντικά έσοδα. Εκτός αυτών απαξιώνεται κατά τρόπο προκλητικό μια τεράστια επένδυση του ελληνικού λαού όλα τα προηγούμενα χρόνια αφού τα συγκεκριμένα τμήματα έχουν υποδομές, εργαστήρια και υλικοτεχνικό εξοπλισμό τα οποία κανείς δεν γνωρίζει αν θα αξιοποιηθούν από άλλες δομές της εκπαίδευσης, αν θα αχρηστευθούν ή να θα πουληθούν και αυτά σε τιμή ευκαιρίας.
Ταυτόχρονα αδιαφορείτε πλήρως για την πρόταση της Συνόδου Προέδρων και Αντιπροέδρων των ΤΕΙ, η οποία κατατέθηκε στην Υπουργό Παιδείας κατόπιν δικής της πρόσκλησης για διάλογο με στόχο το νέο χωροταξικό σχεδιασμό των ΑΕΙ, όπου τα ίδια τα ΤΕΙ προτείνουν αναδιάρθρωση Τμημάτων και Σχολών. Το γεγονός αυτό απαξιώνει ακόμα περισσότερο το επιστημονικό προσωπικό των ΤΕΙ αλλά και την έννοια που δίνει αυτή η κυβέρνηση στον διάλογο τόσο με την κοινωνία όσο και με την επιστημονική κοινότητα.
Πέραν όλων αυτών προκαλείτε μια τεράστια αμφισβήτηση σε σχέση με την επάρκεια, την αξιοπιστία  και τις επαγγελματικές δεξιότητες όσων ήδη έχουν αποφοιτήσει από τα συγκεκριμένα τμήματα, οι οποίοι πολλά χρόνια τώρα ταλαιπωρούνται από τις παλινωδίες της πολιτείας στα θέματα των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων και της επιμελητηριακής τους εκπροσώπησης. Απαξιώνετε επίσης και την ποιότητα των σπουδών των ήδη φοιτούντων, αφού ελλείψει νέων εισακτέων θα μειώσετε σταδιακά τους διδάσκοντες και θα αποκτήσουν έναν τίτλο σπουδών ενός τμήματος που καταργείται.
Τέλος, μας προκαλεί μεγάλη έκπληξη το γεγονός ότι καταργείτε επί της ουσίας τα τμήματα που πρεσβεύουν σύγχρονες ειδικότητες αιχμής, στις οποίες οφείλει να επενδύσει η χώρα μας, αν τελικά ο στόχος είναι να δημιουργήσουμε ανταγωνιστική οικονομία προσανατολισμένη στην πρωτογενή παραγωγή και ικανή να λειτουργήσει εξωστρεφώς. Η απόφαση δεν συμφωνεί καν με τους όρους της οικονομίας όπως αυτή εξελίσσεται διεθνώς, δεν συνάδει με το νέο παραγωγικό μοντέλο της χώρας που πρέπει να υιοθετήσουμε, δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα όπως αυτή διαμορφώνεται στην χώρα μας. Η ενδεχόμενη μάλιστα υιοθέτηση εκ μέρους σας της άποψης ότι τα ίδια αντικείμενα διδάσκονται και από τα ΑΕΙ, είναι καθ’ όλα αστήρικτη καθώς στα ΑΤΕΙ διδάσκονται παραγωγικές – εφαρμοσμένες επιστήμες και οι πτυχιούχοι έχουν ως αποστολή την βελτίωση της παραγωγικής διαδικασίας γεγονός που διακρίνει σαφώς τις επαγγελματικές – επιστημονικές δεξιότητες και θα έπρεπε σε μια ορθολογικά δομημένη πολιτεία να διασφαλίζει και την διάκριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων.
Κατόπιν όλων αυτών,
Ερωτάστε:
1. Πώς αποφασίστηκε να κλείσουν 14 Γεωπονικά Τμήματα των ΤΕΙ (Τμήματα Τεχνολογίας Γεωπονίας) που είναι από τα πιο επιτυχημένα και αποτελούν σχεδόν το 30% των Τμημάτων που λειτουργούν στα ΤΕΙ της χώρας, ποιοι εισηγήθηκαν το κλείσιμο τους και σε ποια στοιχεία στηρίχθηκαν;
2.  Για ποιους λόγους απορρίφθηκε η πρόταση των Προέδρων και των Αντιπροέδρων των ΤΕΙ, η οποία εμπεριείχε προτάσεις αναδιάρθρωσης των Τμημάτων και των Σχολών και η οποία προέκρινε συμπτύξεις και όχι καταργήσεις Τμημάτων;
3. Ποια είναι η απορροφητικότητα στην αγορά εργασίας των αποφοίτων των υπό κατάργηση τμημάτων;
4. Ποια είναι τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των υπό κατάργηση τμημάτων;
5. Για ποιους λόγους αποφασίσατε να κλείσετε 3 τμήματα υδατοκαλλιεργειών που απευθύνονται σε μια παραγωγική βάση που γνωρίζει ιδιαίτερη άνθηση στην χώρα μας τα τελευταία χρόνια;
6. Για ποιους λόγους κλείνετε τμήματα βιολογικής γεωργίας που αποτελούν τεχνολογία αιχμής σήμερα και μπορούν να αποτελέσουν την βάση της οικονομικής μας ανάπτυξης;
7. Πόσα είναι τα χρήματα που επενδύθηκαν τα τελευταία χρόνια στα υπό κατάργηση τμήματα και τι σκοπεύετε να κάνετε με τις υποδομές τους και τον υλικοτεχνικό τους εξοπλισμό;
8. Τι θα γίνει με τους πτυχιούχους αυτών των τμημάτων καθώς και με τους εν ενεργεία σπουδαστές οι οποίοι θα κατέχουν τίτλο σπουδών από καταργημένο τμήμα και δημιουργείτε πλέον σαφέστατο πρόβλημα στην επαγγελματική και επιστημονική τους εξέλιξη;
9. Τι σκοπεύετε να κάνετε για την αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους των ΤΕΙ;
10. Με ποια επιστημονικά δεδομένα διαχωρίζετε τους αποφοίτους σε πριν και μετά το 2001 από την στιγμή που τα προγράμματα σπουδών παραμένουν επί της ουσίας τα ίδια όλα τα προηγούμενα χρόνια;
11. Πώς ακριβώς αντιλαμβάνεστε την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας ώστε να γίνει ανταγωνιστική η οικονομία μας την στιγμή που καταργείτε ουσιαστικά την διάδοση των παραγωγικών – εφαρμοσμένων επιστημών των οποίων οι πτυχιούχοι είναι σε θέση να βελτιώνουν συνεχώς την παραγωγική διαδικασία;
12. Με ποιο ακριβώς σκεπτικό καταργείτε τις τεχνολογίες αιχμής από την ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση;
 -ΟΙ-
        ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΑΡΑΣ
         

          ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.