Με αφορμή το τεράστιο οικονομικό και κοινωνικό πλήγμα που υπέστη η χώρα μας τις τελευταίες ημέρες λόγω των κινητοποιήσεων ενάντια στην απελευθέρωση του επαγγέλματος του ταξί και των τελευταίων εξελίξεων πραγματοποιήθηκε συνεδρίαση (ΚΤΕ) παρουσία του Υπουργού κ. Ραγκούση και της πλειοψηφίας των κυβερνητικών βουλευτών οι οποίοι εξέφρασαν τις θέσεις τους.
Ο Παντελής Ασπραδάκης, βουλευτής ΠΑ.ΣΟ.Κ. Αττικής τονίζοντας την κρισιμότητα της κατάστασης ανέφερε ότι η έντονη αναστάτωση που έχει προκληθεί τις τελευταίες ημέρες πρέπει να μας προβληματίσει έντονα και να μας ενεργοποιήσει με διάλογο και προτάσεις που στοχεύουν στην επίλυση του προβλήματος.
Βασικές θέσεις του κ. Ασπραδάκη:
· Για τον απλό πολίτη που βιώνει τις τελευταίες ημέρες την ταλαιπωρία από τις απεργίες, βλέπει τους δρόμους, τα λιμάνια κλειστά και τη δυσφήμιση της χώρας, αυτό που τον ενδιαφέρει δεν είναι μόνο η τελική μορφή του προεδρικού διατάγματος αλλά θέλει να πειστεί ότι η κάθε αλλαγή γίνεται προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος και όχι εις βάρος σκοπιμοτήτων.
· Να διαμορφώσουμε το θεσμικό πλαίσιο και τις συνθήκες εκείνες που θα εγγυούνται στον επιβάτη του ταξί την ασφαλή μεταφορά συνυπολογίζοντας τα αιτήματα της κοινωνίας. Ο πολίτης θέλει να έχει εύκολη προσβασιμότητα σε ένα καθαρό ταξί και να μεταφέρεται με ασφάλεια στον προορισμό του. Ο οδηγός να τηρεί τους βασικούς κανόνες συμπεριφοράς, να έχει λευκό ποινικό μητρώο, να γνωρίζει τις διαδρομές της έδρας του και να διέπεται από επαγγελματικότητα. Επίσης να μπορεί να εξυπηρετείται ο τουρίστας πληρώνοντας το σωστό αντίτιμο, χωρίς να τυγχάνει θύμα εκμετάλλευσης και να μπορεί να συνεννοηθεί με τον οδηγό που γνωρίζει μια ξένη γλώσσα. Αυτό το θεσμικό πλαίσιο πρέπει να ορίσουμε.
· Να ενισχυθεί η βιωσιμότητα του κλάδου μέσα από την απελευθέρωση του επαγγέλματος η οποία γίνεται κατά κύριο λόγο για την κατάρριψη εμποδίων στην αγορά εργασίας με σκοπό την ενίσχυση αυτής και όχι στην απειλή των ιδιοκτητών ταξί. Επομένως δεδομένου των δύσκολων συνθηκών που διανύουμε, πρέπει να προστατεύσουμε τις ήδη υπάρχουσες θέσεις εργασίας και να υπάρξει το αναγκαίο μεταβατικό στάδιο για τις μεταβιβάσεις των ταξί ώστε να μη χάσουν τα χρήματα τους πάντα όμως με διαφανείς διαδικασίες που διέπονται από κανόνες του κράτους. Για παράδειγμα θα μπορούσαν να δοθούν φορολογικά κίνητρα για να μετατραπούν τα οχήματα ώστε να μετακινούνται με φυσικό αέριο προστατεύοντας το περιβάλλον και καταναλώνοντας λιγότερο.
· Για την επέκταση του παραπάνω πλαισίου πρέπει να ληφθούν παράλληλα μέτρα που προστατεύουν τη σωματική ακεραιότητα των οδηγών δεδομένου των συνθηκών που εργάζονται καθώς δεν είναι λίγα τα βίαια επεισόδια που έχουν απειλήσει τη ζωή τους. Να εγκατασταθεί σύστημα εντοπισμού (gps) σε κάθε ταξί για την ασφάλεια τόσο του οδηγού όσο και του επιβάτη. Επίσης να πραγματοποιούνται σεμινάρια και άλλα προγράμματα στους οδηγούς.
· Σε κάποιες περιοχές της Περιφέρειας Αττικής οι ιδιοκτήτες ταξί δεν ανήκουν στην περιμετρική ζώνη της Αθήνας (πχ. Μαραθώνας, Ραφήνα, Λαύριο, Μέγαρα κα.). Στα πλαίσια του «Καλλικράτη» τα διοικητικά όρια των Δήμων έχουν διευρυνθεί και συνορεύουν με την περιμετρική ζώνη της πρωτεύουσας. Επομένως πρέπει να πραγματοποιηθεί η ενοποίηση των περιοχών με την περιοχή της Αθήνας, η αλλαγή χρώματος και η χρήση μονής ταρίφας για την οικονομική προσιτή μετακίνηση των συμπολιτών μας και τη διαμόρφωση ίσων ευκαιριών στους ιδιοκτήτες ταξί εντός της ίδιας Περιφέρειας.
· Σε αυτή τη κρίσιμη συγκυρία τα κόμματα της αντιπολίτευσης δεν πρέπει να υποχωρήσουν σε μικροπολιτικούς σκοπούς, να καπηλευτούν την απογοήτευση για να αποκομίσουν οφέλη. Με υπευθυνότητα και προσανατολισμό στις ανάγκες της κοινωνίας πρέπει να πορευτούμε στην κατεύθυνση που θα δώσει ώθηση και ανάπτυξη στην ελληνική αγορά. Απαιτείται συνεχής διάλογο με κάθε ομάδα ενδιαφέροντος για την άμεση επίλυση του προβλήματος.
· Η χώρα δεν μπορεί να σηκώσει άλλο το βάρος των απεργιών, των κλειστών δρόμων και λιμανιών που προκαλεί μεγάλη πληγή στον τουρισμό.
· Οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις είναι λογικό να προκαλούν αντιδράσεις και δυσανασχέτηση σε όσους αλλάζει το υπάρχων καθεστώς. Εκεί πρέπει να επικεντρωθούμε. Πρέπει να αναλογιστούμε ποιο είναι το πραγματικό όφελος και πώς αντισταθμίζεται σε κάθε αλλαγή. Τους τελευταίους μήνες γίνεται μια τεράστια προσπάθεια για να αλλάξουν οι πάγιες και ενδεχομένως στρεβλωμένες πρακτικές που θα οδηγήσουν σε ένα βιώσιμο κράτος δικαίου.
Ο Παντελής Ασπραδάκης, βουλευτής ΠΑ.ΣΟ.Κ. Αττικής τονίζοντας την κρισιμότητα της κατάστασης ανέφερε ότι η έντονη αναστάτωση που έχει προκληθεί τις τελευταίες ημέρες πρέπει να μας προβληματίσει έντονα και να μας ενεργοποιήσει με διάλογο και προτάσεις που στοχεύουν στην επίλυση του προβλήματος.
Βασικές θέσεις του κ. Ασπραδάκη:
· Για τον απλό πολίτη που βιώνει τις τελευταίες ημέρες την ταλαιπωρία από τις απεργίες, βλέπει τους δρόμους, τα λιμάνια κλειστά και τη δυσφήμιση της χώρας, αυτό που τον ενδιαφέρει δεν είναι μόνο η τελική μορφή του προεδρικού διατάγματος αλλά θέλει να πειστεί ότι η κάθε αλλαγή γίνεται προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος και όχι εις βάρος σκοπιμοτήτων.
· Να διαμορφώσουμε το θεσμικό πλαίσιο και τις συνθήκες εκείνες που θα εγγυούνται στον επιβάτη του ταξί την ασφαλή μεταφορά συνυπολογίζοντας τα αιτήματα της κοινωνίας. Ο πολίτης θέλει να έχει εύκολη προσβασιμότητα σε ένα καθαρό ταξί και να μεταφέρεται με ασφάλεια στον προορισμό του. Ο οδηγός να τηρεί τους βασικούς κανόνες συμπεριφοράς, να έχει λευκό ποινικό μητρώο, να γνωρίζει τις διαδρομές της έδρας του και να διέπεται από επαγγελματικότητα. Επίσης να μπορεί να εξυπηρετείται ο τουρίστας πληρώνοντας το σωστό αντίτιμο, χωρίς να τυγχάνει θύμα εκμετάλλευσης και να μπορεί να συνεννοηθεί με τον οδηγό που γνωρίζει μια ξένη γλώσσα. Αυτό το θεσμικό πλαίσιο πρέπει να ορίσουμε.
· Να ενισχυθεί η βιωσιμότητα του κλάδου μέσα από την απελευθέρωση του επαγγέλματος η οποία γίνεται κατά κύριο λόγο για την κατάρριψη εμποδίων στην αγορά εργασίας με σκοπό την ενίσχυση αυτής και όχι στην απειλή των ιδιοκτητών ταξί. Επομένως δεδομένου των δύσκολων συνθηκών που διανύουμε, πρέπει να προστατεύσουμε τις ήδη υπάρχουσες θέσεις εργασίας και να υπάρξει το αναγκαίο μεταβατικό στάδιο για τις μεταβιβάσεις των ταξί ώστε να μη χάσουν τα χρήματα τους πάντα όμως με διαφανείς διαδικασίες που διέπονται από κανόνες του κράτους. Για παράδειγμα θα μπορούσαν να δοθούν φορολογικά κίνητρα για να μετατραπούν τα οχήματα ώστε να μετακινούνται με φυσικό αέριο προστατεύοντας το περιβάλλον και καταναλώνοντας λιγότερο.
· Για την επέκταση του παραπάνω πλαισίου πρέπει να ληφθούν παράλληλα μέτρα που προστατεύουν τη σωματική ακεραιότητα των οδηγών δεδομένου των συνθηκών που εργάζονται καθώς δεν είναι λίγα τα βίαια επεισόδια που έχουν απειλήσει τη ζωή τους. Να εγκατασταθεί σύστημα εντοπισμού (gps) σε κάθε ταξί για την ασφάλεια τόσο του οδηγού όσο και του επιβάτη. Επίσης να πραγματοποιούνται σεμινάρια και άλλα προγράμματα στους οδηγούς.
· Σε κάποιες περιοχές της Περιφέρειας Αττικής οι ιδιοκτήτες ταξί δεν ανήκουν στην περιμετρική ζώνη της Αθήνας (πχ. Μαραθώνας, Ραφήνα, Λαύριο, Μέγαρα κα.). Στα πλαίσια του «Καλλικράτη» τα διοικητικά όρια των Δήμων έχουν διευρυνθεί και συνορεύουν με την περιμετρική ζώνη της πρωτεύουσας. Επομένως πρέπει να πραγματοποιηθεί η ενοποίηση των περιοχών με την περιοχή της Αθήνας, η αλλαγή χρώματος και η χρήση μονής ταρίφας για την οικονομική προσιτή μετακίνηση των συμπολιτών μας και τη διαμόρφωση ίσων ευκαιριών στους ιδιοκτήτες ταξί εντός της ίδιας Περιφέρειας.
· Σε αυτή τη κρίσιμη συγκυρία τα κόμματα της αντιπολίτευσης δεν πρέπει να υποχωρήσουν σε μικροπολιτικούς σκοπούς, να καπηλευτούν την απογοήτευση για να αποκομίσουν οφέλη. Με υπευθυνότητα και προσανατολισμό στις ανάγκες της κοινωνίας πρέπει να πορευτούμε στην κατεύθυνση που θα δώσει ώθηση και ανάπτυξη στην ελληνική αγορά. Απαιτείται συνεχής διάλογο με κάθε ομάδα ενδιαφέροντος για την άμεση επίλυση του προβλήματος.
· Η χώρα δεν μπορεί να σηκώσει άλλο το βάρος των απεργιών, των κλειστών δρόμων και λιμανιών που προκαλεί μεγάλη πληγή στον τουρισμό.
· Οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις είναι λογικό να προκαλούν αντιδράσεις και δυσανασχέτηση σε όσους αλλάζει το υπάρχων καθεστώς. Εκεί πρέπει να επικεντρωθούμε. Πρέπει να αναλογιστούμε ποιο είναι το πραγματικό όφελος και πώς αντισταθμίζεται σε κάθε αλλαγή. Τους τελευταίους μήνες γίνεται μια τεράστια προσπάθεια για να αλλάξουν οι πάγιες και ενδεχομένως στρεβλωμένες πρακτικές που θα οδηγήσουν σε ένα βιώσιμο κράτος δικαίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.