Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2013

Βουλευτική δράση του Β.Οικονόμου

Προς: Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας
         Υπουργό Υγείας

Θέμα: Αποκλείονται ανασφάλιστοι και οικονομικά αδύναμοι από νοσηλευτική και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη!

Κύριοι Υπουργοί,

Όπως πολύ καλά γνωρίζετε η ΚΥΑ 139491/2006 (ΦΕΚ1747/Β’/2006) αναφορικά με τις προϋποθέσεις, τα κριτήρια και τις διαδικασίες πρόσβασης στο σύστημα νοσηλευτικής και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης ανασφάλιστων και οικονομικά αδύναμων πολιτών, αποκλείει πολλούς συμπολίτες μας που βρίσκονται σε ανάγκη να έχουν πρόσβαση σε αυτές τις υπηρεσίες παρά το γεγονός ότι αντικειμενικά δικαιούνται της προστασίας αυτής. Χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις των ασφαλισμένων – ανασφάλιστων του ΟΑΕΕ, θέμα για το οποίο ήδη έχουμε αναφερθεί σε προηγούμενη ερώτηση μας (Αρ. Πρωτ. 11712/11.06.13), 


ενώ έχει ακολουθήσει και η νομοθετική πρωτοβουλία της Δημοκρατικής Αριστεράς με την κατάθεση Πρότασης Νόμου που επιλύει σειρά προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ασφαλισμένοι στον ΟΑΕΕ αλλά και ο ίδιος ο οργανισμός συνολικά. Συγκεκριμένα οι ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ που αδυνατούν να πληρώσουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές δεν έχουν καμία ιατροφαρμακευτική περίθαλψη ή κάλυψη για νοσοκομειακή περίθαλψη, καθώς τα αιτήματά τους για βιβλιάρια ασθενείας που εκδίδονται από την πρόνοια απορρίπτονται αφού αυτοί λογίζονται ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ. Για την αντιμετώπιση και αυτού του προβλήματος αλλά και άλλων δυσλειτουργιών που εντοπίστηκαν συστάθηκε συγκεκριμένη επιτροπή στις 2 Μαΐου 2013 προκειμένου να καταθέσει πρόταση αναθεώρησης της ΚΥΑ ώστε να διασφαλιστεί ότι κανείς πολίτης της χώρας που βρίσκεται σε ανάγκη δεν θα στερείται των πολύτιμων αυτών για την ζωή υπηρεσιών. Μάλιστα αναγνωρίζοντας το Υπουργείο Εργασίας τα προβλήματα και το επείγον του ζητήματος, έθεσε αυστηρή διορία προκειμένου η επιτροπή να καταλήξει στην πρόταση εντός ενός μήνα από την σύσταση της. Η αυστηρή αυτή διορία έχει παρέλθει εδώ και δύο μήνες και ακόμα εξ’ όσων γνωρίζουμε δεν έχει αναθεωρηθεί η συγκεκριμένη ΚΥΑ ώστε να μπορούν οι συμπολίτες που έχουν ανάγκη να έχουν πρόσβαση σε νοσηλευτικές και ιατροφαρμακευτικές υπηρεσίες περίθαλψης. Μάλιστα όπως πληροφορούμαστε κατά την εφαρμογή της συγκεκριμένης ΚΥΑ παρατηρήθηκαν φαινόμενα ερμηνείας των διατάξεων που τουλάχιστον απέκλιναν από την θέληση και το σκεπτικό του νομοθέτη, γεγονός που συνέτεινε ακόμα περισσότερο στην απόφαση για τροποποίησή της, απόφαση με την οποία συμφωνούμε.

Κατόπιν όλων αυτών,
Ερωτάστε:

1.      Η Επιτροπή που συστάθηκε για την τροποποίηση της ΚΥΑ 139491/2006 «Καθορισμός προϋποθέσεων, κριτηρίων και διαδικασιών πρόσβασης στο σύστημα νοσηλευτικής και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης ανασφάλιστων και οικονομικά αδύνατων πολιτών» έχει ολοκληρώσει το έργο της εντός των χρονικών περιθωρίων που της διαθέσατε;
2.      Εάν ναι ποια είναι η πρόταση τροποποίησης που εισηγείται και πότε αυτή θα υπογραφεί ώστε να ισχύσει και να διευκολυνθούν οι συμπολίτες μας που βρίσκονται σε οικονομική ανάγκη;
Εάν όχι, για ποιο λόγο υπάρχει αυτή η καθυστέρηση δεδομένου του χαρακτήρα του επείγοντος που το Υπουργείο Εργασίας αναγνωρίζει και στην απόφαση σύστασης της εν λόγω επιτροπής;


2) Προς: Υπουργό Εθνικής Άμυνας

Θέμα: Αλλαγή του νόμου για την  εξέλιξη και την  ιεραρχία των  στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων .

Κύριε Υπουργέ,

Επανερχόμαστε στο ζήτημα των αδικιών και των προβλημάτων που προκάλεσε ο Ν. 3883/2010 αναφορικά με την εξέλιξη και την ιεραρχία στις Ένοπλες Δυνάμεις (Αρ. Πρωτ. 2946/15.10.2012, 3167/19.10.2012, 3232/21.10.2012, 4786/05.12.12, 6509/28.01.13, 6377/28.01.13 και 7384/19.02.2013). Με τις προαναφερόμενες ερωτήσεις μας στην Βουλή θέσαμε πολύ συγκεκριμένα ζητήματα που δημιουργήθηκαν και τα οποία αδικούν τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων πλήττοντας και την ορθολογική διοίκηση και το ηθικό των στελεχών. Η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας είχε κατ’ επανάληψη δεσμευτεί δημόσια ότι επεξεργάζεται σχέδιο συνολικής αναθεώρησης του νόμου που θα θεραπεύει τις αδικίες και θα προσαρμόζει την ιεραρχική εξέλιξη των στελεχών στα νέα δεδομένα δομής των Ενόπλων Δυνάμεων, όπου πλέον απαιτείται πολυετής επιπλέον παραμονή στην ενεργό υπηρεσία. Δεδομένου ότι το ηθικό πολλών στελεχών έχει πληγεί από την αδικία σε βάρος τους, αλλά και κυρίως δεδομένου ότι υπάρχει ο κίνδυνος εάν δεν αναθεωρηθεί και προσαρμοστεί ο νόμος 3883 στα νέα δεδομένα να αποκτήσουν οι Ένοπλες Δυνάμεις πληθώρα ανώτερων αξιωματικών και έλλειψη σε χαμηλόβαθμους, απαιτείται κατά τη γνώμη μας άμεσα η ανάληψη εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας νομοθετικής πρωτοβουλίας η οποία οφείλει να αντιμετωπίζει ισότιμα όλα τα στελέχη και διασφαλίζει το αίσθημα δικαιοσύνης για το σύνολο των στελεχών.

Κατόπιν όλων αυτών,

Ερωτάστε:

  1. Έχετε επεξεργαστεί προτάσεις αναθεώρησης του Νόμου 3883 του 2010;
  2. Πότε θα καταθέσετε την πρόταση σας για την συνολική αναθεώρηση του Νόμου 3883 και τι θα περιλαμβάνει αυτή;
3)  Προς: Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
         Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας

Θέμα: Λύση για τους επιτυχόντες της προκήρυξης 9Κ/2008 του ΑΣΕΠ εδώ και τώρα.

Κύριοι Υπουργοί,

Επανερχόμαστε στο ζήτημα των προλήψεων των επιτυχόντων του ΑΣΕΠ που εκκρεμούν από το 2008 και ιδιαίτερα στο ζήτημα των επιτυχόντων της προκήρυξης 9Κ/2008 του ΑΣΕΠ όπου οι διαδοχικές κυβερνητικές αλλαγές διατηρούν σε ομηρία εκατοντάδες συμπολίτες μας (Αρ. Πρωτ.8789/711/22.03.13 Επίκαιρη Ερώτηση). Όπως δημόσια είχε δεσμευτεί τότε ο κ Μανιτάκης απαντώντας στην ερώτηση μας, ανήρτησε σε δημόσια διαβούλευση Σχέδιο Νόμου για την «Οργάνωση της Δημόσιας Διοίκησης και άλλες διατάξεις» όπου μεταξύ άλλων προέβλεπε μια τίμια λύση στο πρόβλημα που δημιούργησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις προβλέποντας την απορρόφηση των συγκεκριμένων επιτυχόντων σε διάφορες υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας, λόγω τόσο των ειδικών προσόντων τους όσο και των γνώσεων που απέκτησαν για όσο διάστημα είχαν απορροφηθεί στο ΙΚΑ. Με την αποχώρηση της Δημοκρατικής Αριστεράς από την κυβέρνηση και την συνακόλουθη παραίτηση του κ Μανιτάκη, το χρήσιμο για την ορθολογική οργάνωση του δημοσίου τομέα νομοσχέδιο φαίνεται να επανεξετάζετε και να προσαρμόζεται στα νέα κυβερνητικά δεδομένα. Παρ’ όλα αυτά και αναμένοντας να κρίνουμε τυχόν αλλαγές επί του νομοσχεδίου πιστεύουμε ότι τουλάχιστον το άρθρο 18 που αφορά τους συγκεκριμένους αδικημένους από το κράτος πολίτες θα κατατεθεί άμεσα προκειμένου να τερματιστεί επιτέλους η ιδιότυπη ομηρία στην οποία τους υπέβαλαν οι τουλάχιστον αδόκιμοι κυβερνητικοί χειρισμοί του παρελθόντος. Προκειμένου μάλιστα να γίνει αντιληπτή η ανάγκη επείγουσας ρύθμισης σας θυμίζουμε ότι οι επιτυχόντες της συγκριμένης προκήρυξης του ΑΣΕΠ, έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, υπόθεση που αναβλήθηκε με το σκεπτικό ότι επίκειται νομοθετική ρύθμιση με την ολοκλήρωση της διαβούλευσης του νομοσχεδίου. Στις 10 Οκτώβρη αναμένεται να συνεδριάσει εκ νέου το Συμβούλιο της Επικρατείας προκειμένου να δώσει διέξοδο στην μεγάλη ταλαιπωρία αυτών των πολιτών. Θεωρούμε ότι μέχρι την 10η Οκτωβρίου υπάρχει υποχρέωση της πολιτείας να προβεί σε νομοθετική ρύθμιση του συγκεκριμένου προβλήματος, προκειμένου να αποκατασταθεί στο μέτρο του δυνατού η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ πολιτείας και των συγκεκριμένων πολιτών. 
Κατόπιν όλων αυτών,
Ερωτάστε:
  1. Πώς και πότε θα υλοποιήσετε την κυβερνητική δέσμευση για λύση και απορρόφηση των επιτυχόντων της προκήρυξης 9Κ/2008 του ΑΣΕΠ στο δημόσιο;
  2. Είναι στις προθέσεις σας η υιοθέτηση της δίκαιης λύσης που επεξεργάστηκε ο κ Μανιτάκης και η οποία αποτυπώθηκε στο άρθρο 18 του κειμένου διαβούλευσης του Σχεδίου Νόμου «Οργάνωση της Δημόσιας Διοίκησης και άλλες διατάξεις», δηλαδή στην απορρόφησή τους για τις ανάγκες του Υπουργείου Εργασίας;
Πότε εκτιμάτε ότι θα έχουν απορροφηθεί στο σύνολο τους οι επιτυχόντες της προκήρυξης 9Κ/2008 του ΑΣΕΠ;      

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.