Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 2013

Ο Βασ. Οικονόμου ρωτά υπουργούς

Προς: Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Καταγγελίες για την μη τοποθέτηση των βρεφονηπιοκόμων ΠΕ στην Αττική

Κύριε Υπουργέ,

Σύμφωνα με διαμαρτυρία των εκπαιδευτικών βρεφονηπιοκόμων που έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα δεν εκτελείται η απόφαση υπ’ αριθ. 10656/18-9-2013 του Υπουργού Παιδείας τουλάχιστον στο σκέλος που τους αφορά. Συγκεκριμένα όπως καταγγέλλουν με την συγκεκριμένη σας απόφαση που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 2490/Β’/4-10-2013, έγινε κατανομή 925 οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών πανελλαδικά στα ΙΕΚ, ΣΕΚ, ΣΔΕ και ΚΔΒΜ ανά Διεύθυνση Διά Βίου Μάθησης κατά Κατηγορία, Κλάδο και Ειδικότητα. Για τον Κλάδο ΠΕ 1833, Βρεφονηπιοκόμοι, ο αριθμός των οργανικών θέσεων πανελλαδικά ορίστηκε σε 114 εκ των οποίων οι 34 θέσεις ορίστηκαν ότι θα καλύψουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες των δομών της Αττικής.


Όπως όμως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί αυτοί ασκούνται πιέσεις προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας από άλλους εκπαιδευτικούς κλάδους προκειμένου να τροποποιηθεί η συγκεκριμένη κατανομή υπέρ των κλάδων η κατανομή που αποφασίστηκε. Οι καταγγελίες μάλιστα που διατυπώνονται μιλούν για περιορισμό πανελλαδικά των θέσεων εκπαιδευτικών βρεφονηπιοκόμων πανεπιστημιακής εκπαίδευσης σε 26 από 114 και ειδικά για την Αττική να μην υπάρξει ούτε μια τοποθέτηση.
Θεωρούμε αδιανόητο κατ’ αρχήν το Υπουργείο να σκέπτεται έστω να αλλάξει αυτή η κατανομή προτού καν εφαρμοστεί ώστε να διαπιστωθούν τυχόν υπερβάλλουσες των αναγκών οργανικές θέσεις. Θεωρούμε επιπρόσθετα αδιανόητο να υπάρξει οποιαδήποτε τροποποίηση που θα εξαιρεί την Αττική από την οποιαδήποτε κατανομή εκπαιδευτικών βρεφονηπιοκόμων πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, δεδομένου ότι στην Αττική συγκεντρώνεται ο μεγαλύτερος αριθμός μαθητών. Θεωρούμε τέλος καταστροφική ενδεχόμενη επιλογή να καλυφθούν κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό όχι μέσω προσλήψεων του αναγκαίου και κατάλληλα ειδικευμένου προσωπικού αλλά μέσω της μετακίνησης των οργανικών θέσεων μεταξύ των διαφόρων εκπαιδευτικών κλάδων και κατηγοριών, μέσω δηλαδή της μεταφοράς των κενών αντί της κάλυψής των.
Κατόπιν όλων αυτών,
Ερωτάστε:
  1. Για ποιους συγκεκριμένους λόγους καθυστερεί η εφαρμογή της απόφασης του Υπουργού Παιδείας και η τοποθέτηση των εκπαιδευτικών βρεφονηπιοκόμων πανεπιστημιακής εκπαίδευσης σύμφωνα με την κατανομή που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 2490/Β’/4-10-2013;
  2. Υπάρχουν εισηγήσεις τροποποίησης της πιο πάνω κατανομής και αν ναι σε ποια ακριβώς σημεία συνιστούν οι εισηγητές τροποποιήσεις και με ποιες αιτιολογίες;
Έχουν εντοπίσει οι αρμόδιες υπηρεσίες τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και σε όλες τις δομές εκπαίδευσης; Ποια είναι αυτά τα κένα πώς και πότε θα καλυφθούν;


Προς: Υπουργό Οικονομικών
         Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Θέμα: Γατί επιβαρύνονται με φόρο πολυτελείας τα μεταχειρισμένα ΙΧ που πουλάει ο ΟΔΔΥ

Κύριοι Υπουργοί,

Σύμφωνα με το νόμο 3986/2011 και συγκεκριμένα το άρθρο 30 παρ. 2 α, στα πλαίσια της δημοσιονομικής προσαρμογής και της προσπάθειας αύξησης των εσόδων του κράτους επιβλήθηκε έκτακτη εισφορά σε αντικειμενικές δαπάνες μεταξύ άλλων για επιβατικά αυτοκίνητα άνω των 1929 κυβικών, με την εξαίρεση όσων επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης ήταν παλαιότητας άνω των 10 ετών από το έτος πρώτης κυκλοφορίας στην Ελλάδα καθώς και των αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης αναπήρων. Από την εφαρμογή του παραπάνω νόμου προκύπτει σωρεία προβλημάτων που επιφέρουν τελικώς διαφορετική αντιμετώπιση μεταξύ των Ελλήνων πολιτών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η αντιμετώπιση των αυτοκινήτων που βγαίνουν σε πλειστηριασμό από τον Οργανισμό Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού (ΟΔΔΥ) μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται και αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα και ανήκαν μέχρι πρότινος σε διάφορους φορείς του ελληνικού δημοσίου. Παρατηρείται λοιπόν το εντυπωσιακό παράδοξο επιβατικά αυτοκίνητα να απαλλάσσονται από το φόρο εάν έχουν συμπληρώσει δεκαετία από την πρώτη κυκλοφορία στην Ελλάδα από ιδιώτες, αλλά για αντίστοιχα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για λογαριασμό του Δημοσίου και κυκλοφορήσει στην Ελλάδα πλέον της μίας δεκαετίας, αυτά τελικά να αντιμετωπίζονται ως καινούρια! Δηλαδή ένα αυτοκίνητο παλαιότητας πρώτης κυκλοφορίας στην Ελλάδα άνω της δεκαετίας όπως σαφέστατα αναφέρει η ΠΟΛ 1223 γίνεται δεκτό ότι «για ΕΙΧ αυτοκίνητα που αγοράστηκαν από τον ΟΔΔΥ ως έτος πρώτης κυκλοφορίας στην Ελλάδα θεωρείται αυτό που αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας που χορηγήθηκε μετά την μεταβίβασή τους από τον ΟΔΔΥ». Κατά τη γνώμη μας λοιπόν πέραν του παραλογισμού και της αδικίας που προκαλείται σε βάρος πολλών κατηγοριών Ελλήνων πολιτών που λογίζεται πολυτελής ο τρόπος διαβίωσής τους χωρίς να συνυπολογίζονται ειδικές συνθήκες – ανάγκες που μπορεί να συντρέχουν στην οικογένειά τους (πχ τρίτεκνοι), πέραν του κατ’ ευφημισμόν έκτακτου χαρακτήρα του μέτρου, υπάρχουν και σοβαρές αυθαίρετες κατηγοριοποιήσεις των αυτοκινήτων στο «θεώρημα» του πρότερου ιδιοκτήτη. Τέλος θεωρούμε ότι το κράτος πρέπει να αποκαταστήσει σχέσεις εμπιστοσύνης με τους Έλληνες φορολογούμενους και επικαλούμαστε χαρακτηριστικά την περίπτωση των τριτέκτων οι οποίοι με το νόμο 3454/2006 παρακινήθηκαν από το ελληνικό κράτος να αποκτήσουν αυτοκίνητα 2000 κυβικών με απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης και υποχρεώθηκαν από το 2011 να καταβάλουν και φόρο πολυτελείας σε συνδυασμό με αυξημένα τέλη, έχοντας μάλιστα υποστεί όπως και η μεγάλη πλειοψηφία του ελληνικού λαού σημαντική μείωση εισοδημάτων και απομείωση της περιουσίας τους. 
Κατόπιν όλων αυτών,
Ερωτάστε:
  1. Στη βάση ποιας νομικής τεκμηρίωσης αυτοκίνητα που πωλούνται μέσω του ΟΔΔΥ λογίζονται αυτομάτως ότι κυκλοφορούν για πρώτη φορά στην Ελλάδα μετά την μεταβίβαση στους νέους ιδιοκτήτες από τον ΟΔΔΥ;
  2. Υπάρχει διάταξη που ορίζει ότι τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στο όνομα του ελληνικού δημοσίου δεν κυκλοφορούν στην Ελλάδα ή διέπονται από άλλο καθεστώς παλαιότητας που δεν λαμβάνει υπόψη το χρόνο πρώτης κυκλοφορίας αλλά τον ιδιοκτήτη – χρήστη;
  3. Πότε θα καταργηθεί η έκτακτη εισφορά σε αντικειμενικές δαπάνες που θεσπίστηκε το 2011 και οδηγεί σε απόγνωση χιλιάδες πολίτες που μόνο πολυτελώς δεν ζουν;
  4. Προτίθεστε να απαλλάξετε από το «έκτακτο τέλος» τους τρίτεκνους – πολύτεκνους που εκ των πραγμάτων χρειάζονται μεγαλύτερου κυβισμού αυτοκίνητα για την κάλυψη των οικογενειακών τους αναγκών;
Προτίθεστε να απαλείψετε τον παραλογισμό και της διαφορετικής αντιμετώπισης που προκύπτει για όσους απέκτησαν αυτοκίνητα από τον ΟΔΔΥ και να χρησιμοποιήσετε γενικά ως κριτήριο το έτος πρώτης κυκλοφορίας του αυτοκινήτου για όσο διάστημα εξακολουθεί να ισχύει η «έκτακτη» εισφορά σε αντικειμενικές δαπάνες για αυτοκίνητα κυβισμού μεγαλύτερου των 1929 κυβικών;



Προς: Υπουργό Οικονομικών
         Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας
         Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
         Υφυπουργό Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης

Θέμα: Αποζημιώσεις απολυμένων της ΕΡΤ και πλασματικά χρόνια ασφάλισης


Κύριοι Υπουργοί,

Επανερχόμαστε στο ζήτημα των αποζημιώσεων για τους απολυμένους της ΕΡΤ (Αρ. Πρωτ.4298/27-11-2013), εν αναμονή της απάντησής, δεδομένου ότι τα προβλήματα που προκάλεσε η βιαστική και πρόχειρη απόφαση της κυβέρνησης, έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο χιλιάδες συμπολίτες μας και τις οικογένειές τους. Είναι πλέον κοινή πεποίθηση όλων ότι η πολιτική που αποφάσισε η κυβέρνηση για να ανασυγκροτηθεί η δημόσια ραδιοτηλεόραση ήταν λάθος και στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή. Η άποψη αυτή είναι πλέον αποδεκτή όχι μόνο από την κοινωνία αλλά  και από το εσωτερικό της κυβέρνησης, ακόμα και μέσα στην Ν.Δ.
Σε συνέχεια αυτού του λάθους το ελληνικό κράτος έπρεπε ήδη να έχει καταβάλλει τις οφειλόμενες αποζημιώσεις  συνολικά στους απολυμένους εργαζομένους, με διαδικασίες μάλιστα εξπρές όπως εξπρές ήταν και η εφαρμογή της απόλυσης, χωρίς προειδοποίηση!
Με πρόσχημα την κατάληψη του ραδιομεγάρου  έχει καταβληθεί μόνο ένα πολύ μικρό  μέρος της αποζημίωσης  στους άδικα απολυμένους από τις 11 Ιουνίου! Όλους αυτούς τους μήνες οι άνεργοι αυτοί συμπολίτες μας καλούνται να ανταποκριθούν στις ανελαστικές υποχρεώσεις όπως είναι ενδεχόμενα δάνεια, ενοίκια, ανάγκες παιδιών (μαθητών ή φοιτητών), λογαριασμούς σπιτιών ακόμα και φορολογικές υποχρεώσεις οι οποίες έφτασαν μαζικά τους τελευταίους δύο μήνες και κινδυνεύουν ακόμα και με κατάσχεση της προσωπικής περιουσίας λόγω της απάνθρωπης καθυστέρησης του ελληνικού κράτους να αποπληρώσει τις οικονομικές υποχρεώσεις που το ίδιο δημιούργησε χωρίς μάλιστα ουσιαστικό λόγο.
Όπως μάλιστα μας ενημερώνουν και ενώ το κτίριο έχει παραδοθεί, ακόμα δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για το πότε επιτέλους θα ξεκινήσει η καταβολή των αποζημιώσεων στους πρώην υπαλλήλους της ΕΡΤ. Ήδη  οι υπηρεσίες Ανθρωπίνου Δυναμικού της ''Δ.Τ.'' εγκαταστάθηκαν από την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου στα γραφεία τους στο Ραδιομέγαρο Αγίας Παρασκευής και έχουν στην διάθεσή τους το πλήρες Αρχείο ( φακέλλους κλπ).
Πέραν όμως της απαράδεκτης αυτής καθυστέρησης καταγγέλλεται ότι αφήνονται χωρίς να διαψεύδονται - ως όφειλαν, βάσει του νόμου και τελικά δεν πρόκειται να ισχύσει ο τρόπος υπολογισμού της αποζημίωσης που προβλέπεται στο ΦΕΚ (τεύχος Α’, αρ. φύλλου 170, άρθρο 72/26-07-2013) διότι προβλέπει δήθεν ότι οι αποζημιώσεις είναι «μεγάλες» για τους παλαιότερους των υπαλλήλων! 
Όπως πολύ καλά ξέρετε αυτό είναι παράνομο και δεν μπορεί να γίνει σε ένα κράτος δικαίου. Παρόλα αυτά  είναι δυνατόν να αφήνετε κύριοι Υπουργοί και κύριε Υφυπουργέ, να κυκλοφορούν τέτοιες φήμες; Είναι δυνατόν να δέχεστε - δια της μη διαψεύσεως - να καλλιεργείται κλίμα περί δήθεν ... αναδρομικής  παρανομίας σε βάρος πολιτών που απολύθηκαν άδικα  και έκαναν στην συνέχεια τις επιλογές τους ( π.χ. παραιτήθηκαν από εργασία ή διεκδίκηση εργασίας, επέλεξαν να συνταξιοδοτηθούν κλπ) έχοντας δεδομένο το ύψος της νόμιμης αποζημίωσης λόγω απόλυσης; Άλλωστε τα χρήματα των αποζημιώσεων υπάρχουν δεσμευμένα  όπως προβλέπει και η Έκθεση του Λογιστηρίου, όταν ψηφίστηκε ο νόμος.

Επιπλέον κύριοι Υπουργοί και κύριε Υφυπουργέ, κατά τις επίσημες διαβουλεύσεις που είχε ο κ Παντελής Καψής με εκπροσώπους των εργαζόμενων στην ΕΡΤ - αλλά και με στελέχη κομμάτων - είχε δεσμευτεί ( και υπάρχει και σε non paper που έδωσε) ότι τα αρμόδια Υπουργεία - ανέφερε τον κ Μητσοτάκη - του υποσχέθηκαν ότι θα προωθήσουν, στο πρώτο σχετικό νομοσχέδιο με την κινητικότητα,   νομοθετική ρύθμιση που να προβλέπει πρόσθετα πλασματικά έτη  ασφάλισης ( 2 ή 3 ) σε όσους τουλάχιστον είναι άνω των 55 ετών, χωρίς εξαγορά χρόνου, με κατ΄ εξαίρεση δυνατότητα πρόωρης συνταξιοδότησης με πλήρη σύνταξη, αρκεί να μην διεκδικήσουν πρόσληψη στον νέο φορέα (ΝΕΡΙΤ). Και αυτό με το σκεπτικό, όπως είχε επισημανθεί τότε,  ότι είναι πρακτικά απίθανο να αποκατασταθούν επαγγελματικά και να φθάσουν στις τυπικές προϋποθέσεις συνταξιοδότησης, αλλά και ότι έτσι οι αξιοποιούντες την ρύθμιση θα καταγραφούν ως ουσιαστικά απομακρυνόμενοι, απελευθερώνοντας, δυνάμει, επιπλέον θέσεις για νεότερους ( δημοσιογράφους, τεχνικούς, διοικητικούς κλπ).  Αυτή η κυβερνητική υπόσχεση δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί και ο κ. Καψής παραπέμπει στα συναρμόδια Υπουργεία Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Εργασίας. 

Όμως η μη υλοποίηση ακόμη της δέσμευσης πάει να δημιουργήσει πρόσθετα βάρη σε μερίδα απολυμένων. Καθώς υπήρχε αυτή η ''δέσμευση κυρίων'' ορισμένοι ''55άρηδες'' , για να μην χάσουν άλλες ευεργετικές διατάξεις ως προς την συνταξιοδότηση τους, έσπευσαν και δρομολόγησαν τις σχετικές διαδικασίες στα Ταμεία τους και αν δεν ρυθμιστεί  έγκαιρα - εντος του έτους  - θα πρέπει να πληρώσουν πολύ ακριβά μεγάλες εξαγορές πλασματικών ετών! Πρόκειται για ποσά που φτάνουν και τις 15.000 ευρώ, την στιγμή που η Πολιτεία  έχει προνοήσει για άλλες κατηγορίες εργαζομένων να εξασφαλίζουν τα πλασματικά χρόνια ουσιαστικά χωρίς κόστος.  

Κατόπιν όλων αυτών,
Ερωτάστε:

  1. Πότε επιτέλους θα καταβληθούν οι νόμιμες αποζημιώσεις στους άδικα απολυμένους υπαλλήλους της ΕΡΤ;
  2. Με ποιο τρόπο θα υπολογιστούν οι νόμιμες αποζημιώσεις προς αυτούς τους συμπολίτες μας;
  3. Υπάρχει η σκέψη να προβλέψετε πρόσθετα πλασματικά έτη ασφάλισης σε όσους τουλάχιστον είναι άνω των 55 ετών, χωρίς εξαγορά χρόνου, με κατ΄ εξαίρεση δυνατότητα πρόωρης συνταξιοδότησης με πλήρη σύνταξη, δεδομένου ότι είναι πρακτικά απίθανο να αποκατασταθούν επαγγελματικά και να φθάσουν στις τυπικές προϋποθέσεις συνταξιοδότησης;  
  4. Υπάρχει σχεδιασμός ώστε τα τυχόν πλασματικά έτη που δοθούν -όπως είχε υποσχεθεί η κυβέρνηση  -  να  να προσμετρηθούν και για όσους δικαιολογημένα έσπευσαν - πχ εντός του Νοεμβρίου - για να μην χάσουν άλλες ευεργετικές διατάξεις ως προς την συνταξιοδότηση τους, να δρομολογήσουν τις σχετικές διαδικασίες στα Ταμεία τους;     

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.