Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2010

Αντιφάσεις και ερωτηματικά απο τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για το κλείσιμο της ΔΕΥΑΜ

ΔΗΜΟΣ ΜΕΓΑΡΕΩΝ


Γραφείο Τύπου

Μέγαρα, 26 Ιανουαρίου 2010

Δελτίο τύπου.

Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 21/1/2010

Κατά πλειοψηφία απόφαση για λύση της ΔΕΥΑΜ.

Δήμαρχος: Ιστορική & γενναία απόφαση-μονόδρομος επ’ ωφελεία του Δήμου & του Μεγαρικού Λαού.


Αντιδήμαρχος κ. Μπερδελής: παντελής έλλειψη επιχειρημάτων από την αντιπολίτευση.

Μετά από μια μακρά συνεδρίαση με αποκλειστικό θέμα τη λύση της ΔΕΥΑΜ, το Δημοτικό Συμβούλιο συζήτησε όλα τα δεδομένα της οικονομικής κατάστασης της εταιρείας και κατά πλειοψηφία 13 επί παρόντων 20 δημοτικών συμβούλων αποφάσισε την λύση της εταιρείας. Η δημοτική αρχή μετά από εισήγηση του Δημάρχου κάνει πράξη την δέσμευσή της προς το Μεγαρικό Λαό να δώσει ένα τέλος στο αδιέξοδο της πολύπαθης εταιρείας, στο καθεστώς ομηρίας των εργαζομένων της και στην υποθήκευση του μέλλοντος του Δήμου λόγω διόγκωσης του χρέους της. Η απόφαση αυτή εκφράζει την πολιτική βούληση της διοίκησης, όχι να διαχειριστεί απλά, αλλά να δώσει ουσιαστική λύση σε ένα χρόνιο και μεγάλο πρόβλημα του Δήμου βάσει του συλλογικού συμφέροντος.

Αρχικά ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΜ κ. Σ. Μιχαλάκης ανάγνωσε εισήγηση με πλήρη και εμπεριστατωμένη ενημέρωση για την σημερινή οικονομική κατάσταση της εταιρείας καθώς και για την ολοκλήρωση και διαχείριση του αποχετευτικού δικτύου. Ο κ. Μιχαλάκης αναφέρθηκε στην δεινή οικονομική κατάσταση της ΔΕΥΑΜ που είναι γνωστή από την εποχή της ίδρυσής της (Μάρτιος 1992), γεγονός που επιβεβαιώνεται από έκθεση των ορκωτών λογιστών του 1997 και από οικονομοτεχνική μελέτη του συμπολίτη κ. Δ. Γεωργακή το 2008. Οι όποιες προσπάθειες των διοικήσεων για ορθολογική διαχείριση δεν είχαν αποτέλεσμα εφόσον βάσει των τελευταίων ισολογισμών κατεγράφη ζημία (€3.129.663 το 2006, €2.667.030 το 2007, €2.984.137 το 2008). Οι συνολικές υποχρεώσεις της εταιρείας ανέρχονται σήμερα στα €26.364.422, από τα οποία τα €16.504.231 αφορούν οφειλές προς την ΕΥΔΑΠ για κατανάλωση νερού χωρίς προσαυξήσεις, παρά το ότι η σημερινή διοίκηση πλήρωσε €1.272.000 για νερό κατά τα έτη 2007-2008, ενώ την προηγούμενη τετραετία καταβλήθηκαν μόνο €50.000. Η αδυναμία της εταιρείας να πληρώνει τους λογαριασμούς στην ΕΥΔΑΠ οδήγησε στην απόφαση για διαπραγματεύσεις για την μεταβίβαση χρήσης του δικτύου ύδρευσης και αποπληρωμή του χρέους μέσω συμψηφισμού ως η μόνη εφικτή λύση, ανέφερε ο κ. Μιχαλάκης τονίζοντας ότι παρά τις αλλεπάλληλες συσκέψεις των οργάνων διοίκησης και των νομικών επιτελείων, τα συνεχή ταξίδια στην Περιφέρεια, το ΥΠ.ΕΣ., το Ελεγκτικό Συνέδριο και το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, το τελευταίο κατέληξε το Νοέμβριο του 2009 να απαντήσει απορριπτικά με μια διάτρητη απόφαση. Παρά ταύτα στο τέλος του 2009 η εταιρεία κατάφερε να φέρει σε πέρας το μεγάλο έργο της αποχέτευσης και της λειτουργίας του βιολογικού καθαρισμού, το οποίο θα συμβάλει τα μέγιστα στην προστασία του περιβάλλοντος και των υδάτων της περιοχής. Τέλος, ο κ. Μιχαλάκης επισήμανε ότι στο τέλος του 80% θα προστεθεί και τέλος περίπου 50% επί της κατανάλωσης νερού ως τέλος χρήσης της αποχέτευσης που θα επιβαρύνει επιπλέον τα νοικοκυριά, ενώ το χρέος της υπερχρεωμένης ΔΕΥΑΜ θα διογκώνεται, όσο η κατάσταση παραμένει ως έχει.

Σε ερωτήσεις της αντιπολίτευσης ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΜ έδωσε διαφωτιστικές απαντήσεις για τους χειρισμούς και τις επιλογές της διοίκησης, όπως

1. Η καθυστερημένη απορριπτική απόφαση του Ν.Σ. του Κράτους κρίνεται διάτρητη διότι στηρίχτηκε στο γεγονός ότι η εταιρεία μετά την παραχώρηση χρήσης του δικτύου ύδρευσης στην ΕΥΔΑΠ δεν θα είχε αντικείμενο, γεγονός όμως που δεν στοιχειοθετείται εφόσον η ΔΕΥΑΜ θα είχε αντικείμενο το εκτός σχεδίου δίκτυο ύδρευσης και το δίκτυο της αποχέτευσης.

2. Σχετικά με την εξάλειψη του χρέους προς την ΕΥΔΑΠ μετά την συμφωνία με το Δήμο Μεγαρέων, αυτή θα ήταν ολική διότι με τα €6 εκ που αποτιμήθηκε το δίκτυο ύδρευσης και με τον όρο για μεταβίβαση και του δικτύου αποχέτευσης στη συνέχεια, το χρέος θα μηδενιζόταν.

3. Αν γινόταν δεκτή η συμφωνία, θα υπήρχε το πλεονέκτημα ότι η ΕΥΔΑΠ θα απορροφούσε ένα μέρος των εργαζομένων συν έναν αριθμό που θα μετατασσόταν στο Δήμο βάσει της πρόσφατης τροπολογίας (Ν 3801/2009). Ενώ τώρα μπορεί να γίνει μόνο το δεύτερο.

Σε ερώτηση του Αντιδημάρχου κ. Μπερδελή για το αν τα €8.100.000 από το τέλος του 80% στους λογαριασμούς ύδατος επί τόσα χρόνια διατέθηκαν σε νέα έργα όπως ορίζει ο Νόμος ο κ. Μιχαλάκης ενημέρωσε ότι η μηνιαία δαπάνη μισθοδοσίας είναι €150.000, η δαπάνη για το νερό άλλες €150.000, συν άλλες δαπάνες λειτουργικών εξόδων, ενώ τα έσοδα μόλις €210.000. Επομένως, είπε, γίνεται αντιληπτό που χρησιμοποιούνται τα ποσά από το τέλος του 80%.

Ο Δήμαρχος κ. Στρατιώτης στην τοποθέτησή του τόνισε την αποστολή του Δήμου και του Δημοτικού Συμβουλίου να προασπίζει τα συμφέροντα του Μεγαρικού Λαού, λύνοντας τα προβλήματα με τόλμη και αποφασιστικότητα. Η παρούσα διοίκηση θα είχε λάβει την απόφαση να λύσει την ΔΕΥΑΜ από τον Ιανουάριο του 2007 αφότου ανέλαβε καθήκοντα αν η εταιρεία δεν ήταν φορέας υλοποίησης του έργου της αποχέτευσης. Σήμερα όμως, είπε ο Δήμαρχος, αφού εξετάστηκαν όλες οι νομικές και διοικητικές προϋποθέσεις, παρουσιάστηκαν τα δυσμενή δεδομένα, θα πρέπει να λάβουμε σημαντικές αποφάσεις, όχι επιπόλαια και ανάλγητα. Επισήμανε ότι από συστάσεως της η εταιρεία δεν βρισκόταν ποτέ σε ευημερία, ενώ το Δημ. Συμβ. Έλαβε 22 αποφάσεις μέχρι σήμερα για να λύσει προβλήματα της ΔΕΥΑΜ. Το έργο της αποχέτευσης πρόσθεσε ένα δυσβάσταχτο βάρος σε μια προβληματική επιχείρηση, χωρίς εξειδικευμένο προσωπικό και τεχνογνωσία. Παρόλα αυτά, το έργο ολοκληρώθηκε επιτυχώς χάρις των προσπαθειών πολλών ανθρώπων της εταιρείας που εργάστηκαν με ζήλο συμβάλλοντας τα μέγιστα, τους οποίους συνεχάρη και ευχαρίστησε δημόσια.
Ο Δήμαρχος επισήμανε ότι κάποιοι εργαζόμενοι της εταιρείας δεν αποδίδουν όπως θα έπρεπε, γεγονός που συντείνει στην απαξίωση της εταιρείας από τη Μεγαρική Κοινωνία.
Οι λόγοι είναι κοινωνικοί και σχετικοί με την δομή λειτουργίας της ΔΕΥΑΜ, τον τρόπο που προσελήφθηκαν οι εργαζόμενοι από τη σύστασή της. Όμως, τόνισε, το χρέος των €26 εκ. σήμερα μεταφέρεται στο Δήμο που είναι ο εγγυητής της, δηλαδή στο Μεγαρικό Λαό. Στη συνέχεια ο Δήμαρχος αναφέρθηκε στις άπειρες συσκέψεις και διαβουλεύσεις για την συμφωνία με την ΕΥΔΑΠ, η οποία απερρίφθη μετά από καθυστέρηση 9 μηνών από το Ν.Σ. του Κράτους προκαλώντας έκπληξη. Υπενθύμισε επίσης την κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων του Δήμου στην οποία προέβη η ΕΥΔΑΠ το 2007 η οποία αν γινόταν θα παρέλυε ο Δήμος και η διοίκηση θα ήταν υπόλογος στο Μεγαρικό Λαό. Ανέφερε ότι η επιχείρηση μπαίνει μέσα €3 εκ. το χρόνο, ενώ οι πολίτες πέραν του 80% θα επιβαρυνθούν με άλλο 50% τέλος χρήσης αποχέτευσης. Δηλαδή για κάθε €100 λογαριασμό νερού ο πολίτης θα πληρώνει €260! Απηύθυνε δε το ερώτημα προς το Σώμα: «Θα λάβουμε το Μεγαρικό Λαό καμιά φορά υπόψη ως εκπρόσωποί του;». Ο Δήμαρχος κατέληξε ότι η λύση της λύσεως της ΔΕΥΑΜ είναι μονόδρομος και επ’ ωφελεία του Δήμου, διότι:

1. έτσι σταθεροποιείται το χρέος της εταιρείας,

2. καταργείται το τέλος του 80% ανακουφίζοντας τους πολίτες,

3. ο Δήμος θα προσλάβει το μέγιστο αριθμό εργαζομένων της ΔΕΥΑΜ, βάσει του Νόμου 3801/2009, γεγονός που είναι υπέρ των εργαζομένων αλλά και του Δήμου ο οποίος θα μπορέσει να ανανεώσει το ανθρώπινο δυναμικό του, όχι μέσω ΑΣΕΠ, αλλά από Μεγαρείς και αξιόλογους εργαζομένους που έχουν αποδείξει στην πράξη τα προσόντα τους. Την απόφαση για την μεταφορά των εργαζομένων θα λάβει το ΔΣ σε ξεχωριστή συνεδρίαση και μετά από εισήγηση της οικονομικής υπηρεσίας.

4. ο Δήμος θα αποδίδει στην ΕΥΔΑΠ την αξία του νερού που προμηθεύεται και με μια μακροχρόνια συμφωνία θα εξοφλήσει το χρέος προς αυτήν αλλά από θέση ισχύος πλέον. Μετά θα εκτιμήσουμε αν συμφέρει να μεταβιβάσουμε τα δίκτυα. Ενδεικτικά αναφέρθηκε σε ενδεχόμενο δημόσιο ερώτημα από τα ΜΜΕ: «γιατί χρωστάτε €30 εκ.; Δεν σας πληρώνει ο λαός; Τι θα πούμε εμείς; Ότι έχουμε 60 και όχι 15 εργαζομένους;»

5. το Δημ. Συμβ. Στη συνέχεια θα λάβει άλλη απόφαση για να εγκατασταθούν στην εταιρεία εκκαθαριστές ορκωτοί λογιστές.

Κάλεσε το Σώμα να ψηφίσει ομόφωνα με τόλμη την ιστορική αυτή απόφαση και να μην παραπέμψουν το πρόβλημα σε άλλους επιβαρύνοντας επιπλέον το Μεγαρικό Λαό. Τόνισε χαρακτηριστικά ότι τα αδιέξοδα της χώρας οφείλονται στο λαϊκισμό των διοικούντων, στο ότι δεν χαλούν ¨χατίρι¨ σε κανέναν. Παρότι, είπε, υπάρχει ευαισθησία για τους εργαζομένους και δεν είναι εύκολο για την διοίκηση να λάβει μια τέτοια απόφαση, «…δεν έχουμε δικαίωμα να αφήσουμε να διογκώνεται ένα τεράστιο χρέος κατά €3 εκ. το χρόνο επειδή κανείς δεν πληρώνει λεφτά από την τσέπη του!».

Στη συνέχεια το λόγο πήραν εκπρόσωποι των εργαζομένων. Η κυρία Α. Κακαρίκου Πρόεδρος του Σωματείου εργαζομένων της ΔΕΥΑΜ ζήτησε να αναβληθεί η απόφαση ώστε να διερευνηθεί αν μέσω της νέας κυβέρνησης προκύψει διασφάλιση όλων των θέσεων εργασίας. Ρωτήθηκε από τον Πρόεδρο του ΔΣ κ. Οικονομόπουλο αν επί θητείας της στη θέση της Γενικής Διευθύντριας της εταιρείας, Αντιπροέδρου του ΔΣ της ΔΕΥΑΜ και επίσης Αντιδημάρχου οικονομικών του Δήμου, υπήρξε κάποια πρόταση ή μελέτη βιωσιμότητας της εταιρείας. Ομοίως το μέλος του Σωματείου στο ΔΣ της ΔΕΥΑΜ κ. Α. Μεντής ζήτησε αναβολή για να απαντήσει ο Δήμαρχος ότι υπάρχει χρόνος να διερευνηθεί καλύτερη λύση για το προσωπικό εφόσον η εταιρεία αύριο λειτουργεί κανονικά μέχρι να ανατεθεί η εκκαθάριση. Ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας ΔΕΥΑ υπερασπίστηκε τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων. Ρωτήθηκε από τον Πρόεδρο του Δημ Συμβ. αν η ΕΥΔΑΠ διακόψει την τροφοδοσία νερού πως θα εισπράττει η ΔΕΥΑΜ και πως θα πληρώνονται οι εργαζόμενοι. Επίσης ρωτήθηκε από τον Αντιδήμαρχο κ. Μπερδελή γιατί υπάρχει η μεγάλη διαφορά στο τιμολόγιο χρέωσης νερού ΔΕΥΑΜ και ΕΥΔΑΠ, ενώ ο Γραμματέας του Δημ Συμβ. ρώτησε πόσοι εργαζόμενοι απασχολούνται σε άλλες ΔΕΥΑ με αντίστοιχες συνδέσεις.

Ο κ. Κουβάς ζήτησε αναβολή της απόφασης επικαλούμενος ότι η εισήγηση για λύση της ΔΕΥΑΜ στερείται νομικής και οικονομοτεχνικής τεκμηρίωσης. Ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΜ απάντησε σχετικά ότι βάσει του τεχνικού συμβούλου του έργου της αποχέτευσης δεν υφίσταται πρόβλημα μεταβίβασης των δικτύων στο Δήμο εφόσον ήδη έχει υπογραφεί πρωτόκολλο περαίωσης εργασιών της αποχέτευσης.

Ο κ. Μαρινάκης κατηγόρησε τη δημοτική αρχή για υστεροβουλία, ζήτησε αναβολή της απόφασης προτείνοντας προοδευτική εξυγίανση της εταιρείας και μετατροπή της σε κατασκευαστική.

Ο κ. Σταμούλης εκτίμησε ότι η διοίκηση τελικά δεν θα κλείσει την ΔΕΥΑΜ αλλά απλά θέλει μια απόφαση για προεκλογικούς λόγους.

Ο κ. Μπισταράκης χαρακτήρισε την περίπτωση της ΔΕΥΑΜ ως «τραγωδία σε μικρογραφία του Ελληνικού Κράτους», όπως συνέβη με την Ολυμπιακή, κλπ., προτείνοντας να γίνει δημοψήφισμα ώστε ο λαός που πληρώνει να εκφράσει την άποψή του.
Εξέφρασε την αντίθεσή του στο ενδεχόμενο να χαθούν θέσεις εργασίας και θύμισε στο Σώμα ότι ο Νομάρχης Δυτικής Αττικής από το 1992 με έγγραφό του προέτρεπε τον Δήμο Μεγαρέων να συνδεθεί με τον αγωγό της ΕΥΔΑΠ διότι επέρχονταν οικολογική καταστροφή με την εξάντληση του υδροφόρου ορίζοντα. Το 1999 που συνδεθήκαμε τελικά δεν υπήρχε νερό και η ΕΥΔΑΠ μας πούλησε νερό με ακριβό τιμολόγιο γιατί είχαμε ΔΕΥΑ που εμπορευόταν το νερό.

Τέλος ο Αντιδήμαρχος κ. Μπερδελής επισήμανε ότι για άλλη μια φορά η αντιπολίτευση εμφανίστηκε με παντελή έλλειψη επιχειρημάτων και δεν στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων. Μόνο θέμα εργαζομένων έθεσαν, είπε, ενώ ούτε οι εργαζόμενοι πρότειναν κάτι εφικτό. Σε επιχειρήματα της αντιπολίτευσης απάντησε ότι η αντικατάσταση του δικτύου ύδρευσης βάσει μελέτης κοστίζει €12 εκ. που ο Δήμος δεν τα έχει. Η πρόταση μετατροπής της ΔΕΥΑΜ σε κατασκευαστική στερείται σοβαρότητας όπως είπε, διότι το προσωπικό που διαθέτει είναι υπάλληλοι γραφείου κυρίως, δεν διαθέτει τεχνικούς και μηχανήματα.
Τόνισε ότι έχουμε χρέος προς την Μεγαρική Κοινωνία να λύσουμε σήμερα το πρόβλημα και να σταματήσουμε να υποθηκεύεται το μέλλον της πόλης και ότι η διοίκηση έχει ευαισθησία και θα προσλάβει στο Δήμο το μέγιστο δυνατό αριθμό εργαζομένων.



Διακρίνουμε αντιφάσεις στα όσα ακούστηκαν

1) Ενώ ο Δήμαρχος επικαλείται το συμφέρον όλων των πολιτών, όπως και ο τέως πρόεδρος του Δ.Σ. κ. Λ. Μπισταράκης, γιατί δεν έκαναν ένα τυπικό δημοψήφισμα για να μάθουν και τη γνώμη των πολιτών για το θέμα;

2) Ο αντιδήμαρχος Γ.Μπερδελής γιατί αναφέρθηκε σε τυχόν ποινικές ευθύνες των διοικήσεων της ΔΕΥΑΜ αφού δεν αξιοποιούσαν τα έσοδα του 80% για έργα, αφού έχει σκοπό να σιωπήσει όπως κάνει συνήθως; Η παρέμβαση του έγινε μόνο για τη δημιουργία εντυπώσεων;

3) Ο κ. Μπισταράκης επικαλέστηκε έγγραφο του Νομάρχη το 1992 για λειψυδρία. Τότε γιατί δεν έδινα απευθείας το δίκτυο ύδρευσης στην ΕΥΔΑΠ, ώστε να μη συσσωρευτεί χρέος απο την προμήθεια νερού και να κλείσει την ΔΕΥΑΜ αυτόματα;  Τότε δεν γνώριζαν για την απώλεια νερού ή μας δούλευαν;

4) Ο κ. Μπερδελής λέει οτι θα σταματήσει να υποθηκεύεται το μέλλον της πόλης με το κλείσιμο της ΔΕΥΑΜ. Τώρα δηλαδή θα πάψει να χάνεται το νερό; Η διαρροή ή η κλοπή θα σταματήσει απότομα; Πως θα παγώσει το χρέος αφού θα τιμολογείται λιγότερο νερό που θα πωλείται απο αυτό που θα αγοράζει απο την ΕΥΔΑΠ;  Μας δουλεύετε κ. Μπερδελή;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.