Κυριακή 15 Ιουλίου 2012

Aγαπώ τη πόλη μου γι αυτό Ποδηλατώ

Αγαπώ τη πόλη μου γι αυτό Ποδηλατώ Το ποδήλατο...
Δημήτρης Ρούσσης
Το ποδήλατο δεν είναι κάτι καινούριο, δεν είναι ένα νέο μέσο μετακίνησης. Η ρίζες του ξεκινούν απ’ το 1817, καθώς στην Ελλάδα «ήρθε» το 1885. Αυτό που είναι νέο για πολλούς από εμάς είναι η χρησιμότητά του και τα οφέλη του που μας «ξύπνησαν» ξαφνικά μέσα στη σήμερον εποχή.
Ζώντας σε μια πόλη που έχει αρχίσει να έχει σοβαρές ανάγκες οξυγόνου, χαμηλότερης θερμοκρασίας, χαμηλότερου θορύβου, κυκλοφοριακό και πρέπει κι εμείς να βάλουμε ένα μικρό λιθαράκι στο να χτίσουμε το «καλύτερο».
Η πόλη των Μεγάρων, στο κέντρο της, έχει δυο λόφους και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, τι άλλο, ανηφόρες. Οι κάτοικοι όμως που ζουν στους λόφους είναι μικρό ποσοστό στο σύνολο και μάλιστα αρκετοί από αυτούς δεν έχουν αποτραπεί στην χρησιμοποίηση φιλικών στο περιβάλλον μέσων μεταφοράς.

Στη δεκαετία του ’50 και περισσότερο στη δεκαετία του 60’ οι Μεγαρείς χρησιμοποιούσαν ποδήλατα, τόσο για τη διασκέδασή τους αλλά και για τις καθημερινές τους υποχρεώσεις. Στις αρχές μάλιστα δεν κυκλοφορούσαν αρκετά ποδήλατα λόγω του υψηλού κόστους αγοράς, και ο κάτοχος ποδηλάτου ήταν υπερήφανος γι αυτό.
Μετά τα μέσα τις δεκαετίας 70 η έπαρση των μοτοποδηλάτων – μοτοσικλετών ήταν τέτοια που στις αρχές του ’80 οι ποδηλάτες ήταν «μετρημένοι στα δάχτυλα». Μόνο τα μικρά παιδιά χρησιμοποιούσαν ποδήλατο κυρίως για παιχνίδι που όμως και αυτά ζήλευαν τους μεγαλύτερους και τα μηχανοκίνητά τους. Χαρακτηριστικός ήταν ο θόρυβος απ’ τη πατέντα με το χαρτονάκι και το μανταλάκι στις ακτίνες του ποδηλάτου μόνο και μόνο για να μιμείται τη μοτοσικλέτα. Τα μηχανάκια κυριαρχούσαν στους δρόμους που τότε ήταν σχεδόν άδειοι από αυτοκίνητα. Η μόδα «απαιτούσε» αντικατάσταση των ποδηλάτων με μηχανάκι. Στο μηχανάκι μπορούσαν να μεταφέρονται δύο μαζί, π.χ. ένα ζευγαράκι, ενώ στο ποδήλατο αυτό γινόταν με δυσκολία. Θεωρήθηκε ποιο πρακτικό και δεν ήταν δύσκολη η απόκτησή του μιας και η οικονομία βρισκόταν σε καλό δρόμο. Υπήρχε όμως και το θέμα της ταχύτητας αφού όλα «έτρεχαν» πιο πολύ.
Τα μεγάλα μειονεκτήματα των μοτοσικλετών, μιας και δε σέβονταν όλοι τους νόμους και τον Κ.Ο.Κ. ήταν τα πολλά ατυχήματα – δυστυχήματα που ήταν κάτι πολύ σοβαρό και η τεράστια ηχορύπανση ως λιγότερο σοβαρό. Πάρα πολλοί θάνατοι νέων δυστυχώς που «έφυγαν» χωρίς λόγο. Για μια πλάκα, για μια κόντρα για ένα τίποτα... Στον αντίποδα υπήρχε (και υπάρχει στις μέρες μας) η κακή συνήθεια να βγάζουν τις σιγαστήρες απ τις εξατμίσεις και να ενισχύουν το θόρυβο του μοτοποδηλάτου με αποτέλεσμα, τεράστια ηχορύπανση και ενοχλήσεις αυτών που αναζητούν λίγη ησυχία.

Αφού πέρασαν αρκετά χρόνια, μετά το 2000 κάνουν δειλά δειλά την εμφάνισή τους στα Μέγαρα μερικοί ποδηλάτες μεγαλύτερης ηλικίας απ τους εφήβους.
Όσο προχωρούσε ο χρόνος, περισσότεροι ποδηλάτες εμφανίζονταν και μάλιστα έκαναν τις βόλτες τους, τα καλοκαίρια συνήθως, στο δρόμο της Βαρέας, στη Πάχη, στην Αγία Τριάδα κλπ. Μάλιστα κάποια δημοτική αρχή έφτιαξε ένα ποδηλατοδρόμο στη Βαρέα μιας και ήταν αισθητή η παρουσία ποδηλατών εκεί. Φτάνοντας στο 2009 έχουμε μια αρκετά καλή εικόνα με διάφορους ποδηλάτες που εμφανίζονται και κατά τη διάρκεια του χειμώνα και μάλιστα κυκλοφορούν πολύ συχνά στην καθημερινή ζωή και έτσι η πόλη των Μεγάρων αρχίζει και «μεγαλώνει» ποδηλάτες.
Απ το 2011 μέχρι σήμερα το ποδήλατο αρχίζει και κερδίζει. Υπάρχει μια διστακτικότητα σε όλους μέχρι να ξεκινήσουν να ποδηλατούν συστηματικά αλλά πολύ σύντομα ξεχνιέται.
Τον Ιούνιο του 2011 από μια ιδέα δυο φίλων ποδηλατών γεννήθηκε η σελίδα στο FaceBook «Ποδηλάτες Μεγάρων» (www.facebook.com/PodilatesMegaron). Η σκέψη ήταν να υπάρχει ένας χώρος που βοηθά στην οργάνωση, που θα μπορεί οποιαδήποτε ομάδα φίλων - γνωστών να κάνει τη βόλτα της και κοινοποιώντας το να προσελκύσει και άλλους φίλους του είδους. Έτσι όλο και περισσότερος ποδηλατικός κόσμος έρχεται σε επαφή και οργανώνει τις διαδρομές του σχεδόν κάθε εβδομάδα.
Σήμερα στη πόλη των Μεγάρων και μετά από τόσα χρόνια, ο κόσμος να βλέπει το ποδήλατο με άλλο μάτι. Ο οδηγός αυτοκινήτου (που πιθανών να είναι και αυτός ποδηλάτης) δίνει περισσότερη σημασία στον ποδηλάτη και πολλές φορές του παραχωρεί προτεραιότητα.
Δεν είναι απλά ένα εναλλακτικό μέσο μεταφοράς ή διασκέδασης. Είναι αρκετά παραπάνω. Το ότι δεν καταναλώνει τίποτε και είναι το ποιο «πράσινο» μέσο μεταφοράς κοντινών αποστάσεων είναι ένα σοβαρό πλεονέκτημά του. Δεν μολύνει το περιβάλλον, δεν προκαλεί θόρυβο, κάνει καλό στην υγεία…
Το τελευταίο, είναι πάρα πολύ σημαντικό για τον καθένα, και το άφησα ως κερασάκι στη τούρτα.
Το ποδήλατο είναι ιδανικό μέσο άσκησης για τους περισσότερους ανθρώπους. Δεν καταπονεί τις αρθρώσεις, μειώνει την αρτηριακή πίεση, καίει το λίπος, μειώνει το βάρος, μειώνει το άγχος και τόσα άλλα καλά για την υγεία που μόνο ένας ιδικός μπορεί να τα πει όλα.
Μια βόλτα με το ποδήλατο μες τα στενά της πόλης σου ξυπνά παιδικά αισθήματα και μνήμες, αρώματα του παρελθόντος απ’ τη κάθε γειτονιά που με το αυτοκίνητο ή το μοτοποδήλατο δεν τα αντιλαμβανόμαστε.
Μια βόλτα με το ποδήλατο μαζί με το σύντροφο σφίγγει τους δεσμούς και τους ταξιδεύει συνεχώς φέρνοντας κοντά τον ένα στον άλλο.
Μια βόλτα με το ποδήλατο με όλη την οικογένεια, δίνει στα παιδιά μας ένα παράδειγμα ζωής, τον κόπο που χρειάζεται να προσπαθήσεις για να πετύχεις και πέραν αυτού είναι και μια διασκέδαση που λαμβάνει μέρος όλη η οικογένεια.
Μια βόλτα με το ποδήλατο στις διακοπές σας, βλέπεις τις τοποθεσίες με άλλο μάτι και είναι και δωρεάν αν μεταφέρετε τα δικά σας ποδήλατα.

Η αγορά ενός ποδηλάτου σήμερα, δεν είναι δύσκολο θέμα. Υπάρχουν πολλά καταστήματα και ποδήλατα για όλους και για όλες τις τσέπες. Σκεφτείτε το σοβαρά και εμείς να ξέρετε ότι είμαστε εδώ, για να σας κάνουμε συντροφιά στις διαδρομές μας με τα ποδήλατα.

Ποδηλάτες Μεγάρων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.