Πέμπτη 13 Ιουνίου 2013

Ερωτήσεις στη Βουλή από τον Β.Οικονόμου


1) Προς: Υπουργό Οικονομικών
         Υπουργό Εσωτερικών
         Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας

Θέμα: Αποκατάσταση των στρατιωτικών αναπηρικών συντάξεων και επανεξέταση του δικαιώματος κληρονομικής χρήσης περιπτέρου από τις χήρες όσων δικαιούνταν άδεια περιπτέρου.

Κύριε Υπουργέ,

Κατόπιν συνάντησής μου με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Αναπήρων και Θυμάτων Στρατιωτικών, Υπαξιωματικών – Οπλιτών Στρατού Ξηράς, Αέρος, Θαλάσσης θεωρώ ότι η κυβέρνηση οφείλει να επανεξετάσει ορισμένα από τα αιτήματά τους και να αποκαταστήσει τις αδικίες που προκλήθηκαν από τους Νόμους 4093/12-11-2012 και 4111/25-1-2013. Συγκεκριμένα πιστεύουμε ότι το δημοσιονομικό όφελος που δημιουργείται από την περικοπή των πενιχρών στρατιωτικών αναπηρικών συντάξεων μέχρι και 20% είναι ασήμαντο και μπορεί να εξοικονομηθεί από άλλες πηγές. 


Οι δυσκολίες επιβίωσης αυτών των συνανθρώπων μας που απέκτησαν κάποια μικρή ή μεγάλη αναπηρία υπηρετώντας την πατρίδα, καθιστούν υποχρέωση μας να σταθούμε αρωγοί δίπλα τους και δεν μπορούμε να προβαίνουμε σε ενέργειες που υποβαθμίζουν την ποιότητα της ζωής τους χωρίς μάλιστα να υπηρετείται ουσιαστικά ο στόχος της δημοσιονομικής εξυγίανσης. Επίσης η ρύθμιση που απαγορεύει πλέον την κληρονομική μεταβίβαση της άδειας λειτουργίας περιπτέρου από τους δικαιούχους στρατιωτικούς ανάπηρους στις συζύγους τους όταν αυτοί αποβιώνουν είναι τουλάχιστον παράλογη και απάνθρωπη. Στις περισσότερες περιπτώσεις αυτά τα περίπτερα είναι το μοναδικό μέσω βιοπορισμού αυτών των οικογενειών και δεν μπορούμε να παίρνουμε πίσω τις άδειες όταν αποβιώνει ο φυσικός δικαιούχος οδηγώντας την οικογένειά του υποχρεωτικά στην εξαθλίωση.
Κατόπιν όλων αυτών,
Ερωτάστε:
Προτίθεστε να ικανοποιήσετε τα δύο αυτά δίκαια και ανθρώπινα αιτήματα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αναπήρων και Θυμάτων Στρατιωτικών, Υπαξιωματικών – Οπλιτών Στρατού Ξηράς, Αέρος, Θαλάσσης, δηλαδή την εξαίρεση από τις περικοπές των πενιχρών στρατιωτικών αναπηρικών συντάξεων και να επιτρέψετε την μεταβίβαση της άδειας λειτουργίας που δόθηκε σε αυτή την κατηγορία των αναπήρων στις συζύγους τους όταν αυτοί αποβιώνουν και κατόπιν να επιστρέφεται στο δημόσιο.    


2) Προς: Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας

Θέμα: Η βιωσιμότητα του ΟΑΕΕ και οι «ανασφάλιστοι» ασφαλισμένοι!

Κύριε Υπουργέ,

Ο Οργανισμός Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών αδυνατεί να ανταποκριθεί στις οικονομικές του υποχρεώσεις καθώς αυξάνονται καθημερινά οι ασφαλισμένοι που αδυνατούν να πληρώσουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές. Οι συνταξιούχοι του ΟΑΕΕ φοβούνται νέες περικοπές και περισσότεροι από 1.000.000 άμεσα και έμμεσα ασφαλισμένοι δεν έχουν πρόσβαση στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Ταυτόχρονα το επίδομα ανεργίας, αλλά και τα προγράμματα κοινωνικού τουρισμού για τους ασφαλισμένους και συνταξιούχους στον ΟΑΕΕ, δεν εφαρμόζονται ουσιαστικά παρά το ότι οι δύο ειδικοί λογαριασμοί που δημιουργήθηκαν έχουν απορροφήσει σημαντικά ποσά από τους ασφαλισμένους που δεν λαμβάνουν όμως τις παροχές για τις οποίες επιβαρύνθηκαν. Για τον Ειδικό Λογαριασμό Ανεργίας εκτιμάται ότι από τον Ιανουάριο του 2011, θα έπρεπε να έχουν συγκεντρωθεί περισσότερα από 102 εκ. € αλλά όπως ενημερώνει ο  ΟΑΕΔ, στον οποίο τηρείται ο Ειδικός Λογαριασμός, στον σχετικό τραπεζικό λογαριασμό έχουν κατατεθεί λιγότερα από 13 εκατ €! Αντίστοιχα, για τον Ειδικό Λογαριασμό Επαγγελματικής Εστίας (για προγράμματα κοινωνικού τουρισμού) εκτιμάται ότι από τον Ιούλιο του 2010, οπότε ψηφίστηκε ο σχετικός νόμος 3863/2010 και άρχισε η καταβολή της εισφοράς,  θα έπρεπε να έχουν συγκεντρωθεί περισσότερα από 28 εκ. € , αλλά σύμφωνα με τον ΟΑΕΔ, στον οποίον έχει μεταφερθεί η αρμοδιότητα τήρησης του Ειδικού Λογαριασμού δεν έχει καν ανοιχτεί τραπεζικός λογαριασμός για τη μεταφορά των καταβληθέντων εισφορών. Η ρητή δε δήλωση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας στη Διαρκή Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων στις 21/3/2013, ότι τα χρήματα που συγκεντρώθηκαν, δόθηκαν από τη Διοίκηση του ΟΑΕΕ για συντάξεις, εγείρει σοβαρά ερωτήματα ως προς τη νομιμότητα μίας τέτοιας απόφασης. Το πρόβλημα όμως του ΟΑΕΕ συνίσταται στο ότι εισπράττει κάθε μήνα 135 εκ. € και δαπανά 238 εκ. €, δημιουργώντας έλλειμμα, που αγγίζει το 1,23 δις €/έτος, έλλειμμα που τα προηγούμενα χρόνια καλυπτόταν από το δημόσιο στο πλαίσιο της διμερούς χρηματοδότησης. Αυτή η συνεισφορά όμως έχει υποχωρήσει στα 550 εκ. € για το 2013, ενώ ταυτόχρονα 1 στους 2 ασφαλισμένους αδυνατεί να πληρώσει τις εισφορές του και οι επιχειρήσεις κλείνουν καθημερινά στερώντας πέρα των άλλων συνεπειών και από τον Οργανισμό προβλεπόμενα έσοδα. Αποτέλεσμα της αδυναμίας των ασφαλισμένων να αποπληρώσουν τις εισφορές τους είναι η αύξηση των οφειλετών στον Οργανισμό και η δημιουργία ενός πλήθους ουσιαστικά «ανασφάλιστων» ασφαλισμένων, που ξεπερνά το 1.000.000 ΕΒΕ και μέλη των οικογενειών τους. Επιπλέον, όπως εύστοχα έχει παρατηρήσει και η ΓΣΕΒΕΕ, οι όποιες έκτακτες ρυθμίσεις (συμπεριλαμβανομένης της τελευταίας που εισάγεται στο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών) για την είσπραξη οφειλών δεν έχουν ως βασική στόχευση την ανακοπή του ρυθμού αύξησης των οφειλών και την επαναδραστηριοποίηση στον ΟΑΕΕ του μεγαλύτερου δυνατού αριθμού οφειλετών.
Σε αυτό το πλαίσιο, θεωρούμε ότι οι προτάσεις που έχει καταθέσει η ΓΣΕΒΕΕ πρέπει να εξεταστούν ενδελεχώς ώστε να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα του Οργανισμού και να διασφαλιστεί επίσης και πρώτιστα ότι οι ασφαλισμένοι στον Οργανισμό θα έχουν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και θα μπορούν να αποπληρώσουν τα χρέη τους σε εύλογο χρονικό διάστημα. Στα πλαίσια αυτών των προτάσεων θεωρούμε ότι το κράτος πρέπει να εγγυηθεί την επαρκή κρατική χρηματοδότηση του Συστήματος Κοινωνικής; Ταυτόχρονα είναι εφικτό να παρέχεται δυνατότητα καταβολής μίας τουλάχιστον εισφοράς ανά εξάμηνο από τον ασφαλισμένο, ώστε να χαρακτηρίζεται ασφαλιστικά ενήμερος και λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών σήμερα να θεωρηθούν όλα τα βιβλιάρια υγείας τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2014, να κεφαλαιοποιηθούν οι μέχρι σήμερα ασφαλιστικές οφειλές με δυνατότητα αποπληρωμής μετά το 2015 εφόσον βέβαια η πραγματική οικονομική κατάσταση της επιχείρησης δικαιολογεί αυτή την διευκόλυνση και εφόσον πληρώνει τις τρέχουσες εισφορές του.  Προκειμένου μάλιστα να διασφαλιστεί η καταβολή των τρεχουσών εισφορών θεωρούμε αναγκαίο και ορθό να επιτραπεί η ελεύθερη επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας τουλάχιστον μέχρι 31-12-2014. Από αυτό το μέτρο, σύμφωνα με  το ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ υπολογίζεται, ότι, με την ενεργοποίηση των μισών οφειλετών του Οργανισμού μπορούν να εισρεύσουν στα ταμεία του ΟΑΕΕ περισσότερα από 540 εκ €/ έτος, ποσό που όπως καταλαβαίνετε είναι απαραίτητο να εξευρεθεί για την λειτουργία του Οργανισμού. Ταυτόχρονα μπορεί να προβλεφθεί η αποπληρωμή από 1/1/2015 σε πολλές δόσεις των οφειλών χωρίς πρόσθετα τέλη και προσαυξήσεις σε συνάρτηση με το εισόδημα του οφειλέτη, ώστε να μην μετακυλίσουμε απλώς το πρόβλημα στο μέλλον. Επίσης το αίτημα για αύξηση του ποσού οφειλής που μπορεί να παρακρατηθεί από τη σύνταξη του οφειλέτη από 20.000 €, που είναι σήμερα, στα 40.000 €, με παράλληλη διόρθωση της εγκυκλίου του ΟΑΕΕ σχετικά με τον αριθμό των 30 μηνιαίων κατώτατων συντάξεων, που είναι σήμερα, στις 80 κατώτατες συντάξεις. Τέλος ειδική μέριμνα πρέπει να ληφθεί για υπερήλικες ασφαλισμένους, άνω των 67 ετών, οι οποίοι έχοντας οφειλή άνω των 20.000€, έχουν τερματίσει την επαγγελματική τους δραστηριότητα, χωρίς να έχουν δυνατότητα θεμελίωσης συνταξιοδοτικού δικαιώματος. Αυτές οι περιπτώσεις, που δεν ξεπερνούν τις 100 σε ολόκληρη τη χώρα, είναι αναγκαίο να αντιμετωπιστούν με αυξημένα ανθρωπιστικά κριτήρια και να τους δοθεί η δυνατότητα να συνταξιοδοτηθούν, λαμβάνοντας την εθνική σύνταξη με ό, τι μπορεί να προκύψει αναλογικά από τις εισφορές που έχουν καταβάλει. Σημειώνεται, ότι στον ΟΑΕΕ δεν υπάρχουν διατάξεις, όπως ισχύουν σε άλλους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, που να προβλέπουν πρόωρη και κατ’ επέκταση μειωμένη συνταξιοδότηση για τις περιπτώσεις αδυναμίας θεμελίωσης συνταξιοδοτικού δικαιώματος.
Πιστεύουμε ότι η υιοθέτηση αυτών των προτάσεων θα επανενεργοποιήσει χιλιάδες ασφαλισμένους στον ΟΑΕΕ, θα αποκαταστήσει την πρόσβαση 1.000.000 ασφαλισμένων στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, θα λειτουργήσει ως έμμεση ένεση ρευστότητας για τους αυτοαπασχολούμενους και τις μικρές επιχειρήσεις, ενώ παράλληλα θα ωφελήσει τα έσοδα του Δημοσίου και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης. Τέλος η υιοθέτηση αυτής της δέσμης προτάσεων θα συμβάλει στην διατήρηση της κοινωνικής συνοχής και θα προφυλάξει το 1 εκατ αυτούς συμπολίτες μας από την απειλή της κοινωνικής περιθωριοποίησης.
Κατόπιν όλων αυτών,
Ερωτάστε:
Προτίθεστε να υιοθετήσετε αυτές τις προτάσεις ώστε να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα του ΟΑΕΕ και να αποκτήσουν και πάλι πρόσβαση σε παροχές υγείας οι 1 εκατ «ανασφάλιστοι» ασφαλισμένοι;

3)Προς: Υπουργό Εθνικής Άμυνας

Θέμα: Αξιοποίηση του ανθρώπινου και επιστημονικού δυναμικού που υπηρετεί στις Ένοπλες Δυνάμεις.

Κύριε Υπουργέ,
Επανερχόμαστε στο ζήτημα της αξιοποίησης του ανθρώπινου και επιστημονικού δυναμικού που υπηρετεί στις Ένοπλες Δυνάμεις (Αρ. Πρωτ. 3232/22.10.12) καθώς θεωρούμε ότι ενόψει της νέας δομής των Ενόπλων Δυνάμεων που αποφασίστηκε επίκειται και η αναθεώρηση του Ν3883/2010 που έχει προκαλέσει σωρεία προβλημάτων στην ιεραρχία και την εξέλιξη των στελεχών. Άλλωστε απαντώντας στις ερωτήσεις μας (Αρ. Πρωτ. 2946/15.10.2012, 3167/19.10.2012, 3232/21.10.2012, 4786/05.12.12, 6509/28.01.13, 6377/28.01.13 και 7384/19.02.13) έχετε δεσμευτεί ότι θα καταθέσετε πρόταση αναθεώρησης του πρόχειρου και αποδιοργανωτικού αυτού θέματος, χωρίς όμως να έχετε διευκρινίσει ακόμα ποιες από τις πολλές αυτές αδικίες σκοπεύετε να αναθεωρήσετε. Θεωρούμε επίσης αυτονόητο ότι επιτέλους θα εφαρμοστεί και η υπουργική απόφαση για τα κριτήρια των μεταθέσεων που αν και έχει εκδοθεί διαρκώς αναστέλλεται η εφαρμογή της για το μέλλον (Αρ. Πρωτ. 7855/01.03.13) χωρίς μάλιστα να απαντάτε για τους λόγους που επιβάλλουν αυτή την αναβολή, παρά το ότι αποτελεί αίτημα του συνόλου των στελεχών η εφαρμογή της. Κατά τη δική μας αντίληψη οι αδικίες που έχουν προκληθεί από την εφαρμογή αυτού του εντελώς ακατάλληλου νόμου πρέπει να αποκατασταθούν ταχύτατα και να υιοθετηθεί ένας νέος νόμος δίκαιος για όλες τις κατηγορίες στελεχών όλων των σωμάτων και ο οποίος ταυτόχρονα θα επιτρέπει την βέλτιστη αξιοποίηση του υπάρχοντος ανθρώπινου και κυρίως επιστημονικού προσωπικού που διαθέτουν οι Ένοπλες Δυνάμεις αλλά άστοχα νομικά πλαίσια και ακόμα πιο άστοχες ερμηνείες και εφαρμογές τους δεν έχουν επιτρέψει μέχρι σήμερα την αξιοποίησή τους. Συγκεκριμένα ενώ υπάρχουν στελέχη στις Ένοπλες Δυνάμεις με πτυχία τριτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν επιτρέπεται σε αυτά να μεταταχθούν στο Σώμα των Αξιωματικών στο αντικείμενο των σπουδών τους, καθώς η όλη διαδικασία είναι απαγορευτική για την μεγάλη πλειοψηφία αυτών των στελεχών. Παρατηρούνται λοιπόν κενά σε θέσεις που απαιτούν εξειδίκευση και γνώσεις πανεπιστημιακού επιπέδου τα οποία μπορούν να καλυφθούν εκ των έσω αλλά δεν γίνεται αυτό λόγω του 3883/2010 και άλλων αγκυλώσεων. Η πραγματικότητα αυτή εκτός του ότι στερεί από τις Ένοπλες Δυνάμεις την συνδρομή στελεχών επιστημόνων, προκαλεί και αισθήματα απογοήτευσης στα ικανά αυτά στελέχη.
Κατόπιν όλων αυτών,
Ερωτάστε:
  1. Πότε θα κατατεθεί η πρόταση της πολιτικής ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων για την αναθεώρηση του Ν. 3883/2010 και ποιες αδικίες από όσες έχουμε αναφέρει στον Κοινοβουλευτικό Έλεγχο όλο το προηγούμενο διάστημα σκοπεύετε να θεραπεύσετε και πώς;
  2. Προτίθεστε να προβείτε σε εξορθολογισμό της διαδικασίας μετάταξης στο Σώμα των Αξιωματικών των στελεχών που διαθέτουν πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων και να είναι εφικτή η βέλτιστη δυνατή αξιοποίηση του ανθρώπινου – επιστημονικού δυναμικού που υπηρετεί στις Ένοπλες Δυνάμεις;
Πότε επιτέλους θα εφαρμοστεί η Υπουργική Απόφαση για τα κριτήρια των μεταθέσεων;    


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.