ΕΡΩΤΗΣΗ 1
Προς : Υπουργείο Οικονομικών
Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Θέμα: Σε απόγνωση οι γονείς, αδυνατούν να καλύψουν τα έξοδα που συνεπάγεται η έναρξη της σχολικής χρονιάς
Κύριοι Υπουργοί,
Όπως πολύ καλά γνωρίζετε η οικονομική πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση έχει μειώσει σημαντικά την αγοραστική δύναμη του μέσου Έλληνα, κυρίως λόγω των έμμεσων φόρων, των μειώσεων στους πραγματικούς μισθούς, της διόγκωσης της πραγματικής ανεργίας και της ημιαπασχόλησης. Η μέση ελληνική οικογένεια προσπαθεί να εξοικονομήσει χρήματα προκειμένου να ανταποκριθεί στα βασικά έξοδα διαβίωσης και αναζητά διαρκώς τρόπους περικοπής δαπανών. Η έναρξη της σχολικής χρονιάς όμως συνεπάγεται και αυξημένα έξοδα για τις οικογένειες που έχουν παιδιά σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, προκειμένου να είναι οι μαθητές εξοπλισμένοι με τα αναγκαία σχολικά είδη. Η αλλαγή του ΦΠΑ για τα σχολικά είδη από 19% σε 23% συνεπάγεται κατακόρυφη αύξηση στα σχολικά είδη που οδηγεί στην απόγνωση τους περισσότερους γονείς. Αναρωτιέται κανείς, η ακρίβεια που επιβάλλει το κράτος στους γονείς που προκειμένου να συμμετέχουν στην εκπαίδευση τα παιδιά πληρώνουν επιπλέον φόρους είναι και αυτό μια ένδειξη αλληλεγγύης, όπως δήλωσε ο πρωθυπουργός για την φορολογία!
Κατόπιν όλων αυτών και με δεδομένο ότι ο πρωθυπουργός έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι κάθε ευρώ που επενδύεται στην παιδεία επιστρέφει στην χώρα με τόκο,
Ερωτάστε:
1. Σκοπεύετε να δώσετε λύση στην αδυναμία πολλών γονέων να ανταποκριθούν στα έξοδα που συνεπάγεται η νέα σχολική χρονιά και αν ναι ποια είναι αυτή;
2. Έχετε σκεφτεί να χορηγήσετε δωρεάν σχολικά είδη σε παιδιά που οι γονείς τους αδυνατούν να τους τα παρέχουν;
3. Σκοπεύετε να χορηγήσετε εφάπαξ ποσό στους άνεργους γονείς για την κάλυψη μέρους έστω των εξόδων που συνεπάγεται η σχολική χρονιά;
ΕΡΩΤΗΣΗ 2
Προς: Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης
Θέμα: Τραγική η κατάσταση στο ΙΚΑ της Ελευσίνας
Κύριε Υπουργέ,
Σε πρόσφατη συνάντηση της διοίκησης του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Ελευσίνας – Δυτικής Αττικής με τον αναπληρωτή διευθυντή του ΙΚΑ Ελευσίνας, κ Γιαννικάκη, αποκαλύφθηκε όχι μόνο η σημερινή τραγική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ήδη ο Οργανισμός, αλλά και το ακόμη χειρότερο μέλλον που επιφυλάσσεται για το ΙΚΑ της Ελευσίνας καθώς λήγουν τις πρώτες ημέρες του Σεπτέμβρη οι συμβάσεις έργου συγκεκριμένων ιατρικών ειδικοτήτων χωρίς να φαίνεται η πρόθεση αναπλήρωσής τους. Θεωρείται πλέον δεδομένο ότι το ΙΚΑ της Ελευσίνας θα υπολειτουργεί και δεν θα δύναται να παράσχει ούτε τις απαιτούμενες υπηρεσίες προς τους ασφαλισμένους όπως έκανε στην προ του Μνημονίου εποχή, ενώ βεβαίως οι ασφαλιστικές εισφορές καταβάλλονται κανονικά από τους ασφαλισμένους. Αντί λοιπόν να μειώνονται τα προβλήματα στην λειτουργία του ΙΚΑ και να εξυπηρετούνται ακόμα περισσότερο οι δικαιούχοι, παρατηρείται συρρίκνωση των παρεχόμενων υπηρεσιών σε μια εποχή που εξορθολογίζεται κατά τις κυβερνητικές δηλώσεις το ελληνικό δημόσιο.
Αβίαστα λοιπόν προκύπτει το ερώτημα σε ποιους τομείς συνίσταται ο εξορθολογισμός; Οι δημόσιες δαπάνες υγείας μειώνονται μέσω μείωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών; Αυτή την λύση προτείνει το μνημόνιο για την διάσωση του ασφαλιστικού συστήματος σε συνδυασμό με τις περικοπές στις δαπάνες;
Κατόπιν όλων αυτών και με δεδομένη την προσωπική σας ευαισθησία στην άσκηση δημοσίων πολιτικών που θα υπηρετούν και δεν θα ταλαιπωρούν ακόμα περισσότερο τον δοκιμαζόμενο σήμερα Έλληνα πολίτη,
Ερωτάστε:
1. Είστε ενήμερος για την τραγική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το ΙΚΑ στην Ελευσίνα;
2. Έχετε προβλέψει την κάλυψη όλων των κενών που θα δημιουργηθούν με τη λήξη των συμβάσεων έργου συγκεκριμένων ιατρικών ειδικοτήτων και αν ναι με ποια διαδικασία και με ποιο χρονοδιάγραμμα;
3. Είναι στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης η περαιτέρω ενίσχυση των υπηρεσιών που παρέχει το ΙΚΑ στην Ελευσίνα ώστε να καλυφθούν στο σύνολό τους οι ανάγκες των ασφαλισμένων και να μην προσφεύγουν στον ιδιωτικό τομέα για υπηρεσίες που οφείλει να παρέχει ο ασφαλιστικός τους φορέας;
ΕΡΩΤΗΣΗ 3
Προς : Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Θέμα: Άρνηση του Υπουργείου για κατοχύρωση της προϋπηρεσίας (έως και 15 Ιουλίου 2010) των ωρομίσθιων καθηγητών των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας
Κυρία Υπουργέ,
Με έκπληξη ενημερωθήκαμε ότι η Διεύθυνση Προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας αρνείται να αναγνωρίσει ως προϋπηρεσία στους ωρομίσθιους καθηγητές των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας τις δύο εβδομάδες του Ιουλίου που εργάστηκαν στα Σχολεία και τα παραρτήματά τους παρά το ότι με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας ορίστηκε ως ημερομηνία λήξης του διδακτικού έτους για αυτά τα σχολεία η 15η Ιουλίου. Η παράταση του διδακτικού έτους είχε αποφασιστεί λόγω της υπερβολικής καθυστέρησης της έναρξη του λειτουργίας των σχολείων η οποία οφείλεται στο ίδιο το Υπουργείο. Κατά συνέπεια το ίδιο το Υπουργείο δέσμευσε τους συγκεκριμένους καθηγητές να εργαστούν μέχρι και την 15η Ιουλίου και εν συνεχεία η αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου αρνείται να αναγνωρίσει την σχετική προϋπηρεσία επικαλούμενη την (γραμματική) διατύπωση του νόμου σύμφωνα με το οποίο «οι προϋπηρεσίες που θα πραγματοποιηθούν πέραν της ανωτέρω ημερομηνίας (30-06-2010) δεν μπορούν να καταχωριστούν στον ενιαίο πίνακα προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών». Ωστόσο παρότι ο Ν. 3848/2010 (αρ. 9 Μεταβατικές Διατάξεις, παρ 2) ορίζει πως «οι ενιαίοι πίνακες προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών που ισχύουν κατά τη δημοσίευση του νόμου αυτού στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως παύουν να τροφοδοτούνται με νέα στοιχεία προϋπηρεσίας από την 1η Ιουλίου», η πραγματική πρόθεση του νομοθέτη ήταν να θέσει ως χρονικό όριο για την τροφοδότηση των ενιαίων πινάκων τη λήξη του διδακτικού έτους 2009 – 2010. Η ερμηνεία αυτή υποστηρίζεται και από το γεγονός πως βάσει της παρ. 7 του ίδιου άρθρου (αρ 9, Μεταβατικές Διατάξεις) του Ν. 3848/2010 «προϋπηρεσία που θα αποκτηθεί μετά την 1η Σεπτεμβρίου 2010 λαμβάνεται υπόψη για τους τελικούς πίνακες» των επιτυχόντων του επομένου ΑΣΕΠ. Έτσι όμως η περίοδος του Ιουλίου και η προσφερόμενη εργασία μέχρι και την 15η Ιουλίου δεν περιλαμβάνεται πουθενά στο Νόμο κάτι το οποίο βέβαια είναι παράλογο. Η σχετική μάλιστα απόφαση για παράταση του διδακτικού έτους ελήφθη μετά την ψήφιση και δημοσίευση του Νόμου γεγονός που στηρίζει την θέση ότι ο συντάκτης του νόμου δεν έλαβε υπόψη του την περίπτωση των ΣΔΕ και έθεσε ως χρονικό όριο για την τροφοδότηση των προσωρινών πινάκων αναπληρωτών την συνηθισμένη ημερομηνία λήξης του σχολικού έτους, δηλαδή την 30η Ιουνίου.
Κατόπιν όλων αυτών και με δεδομένο ότι η κάθε διδακτική ώρα μπορεί να έχει σημαντική επίδραση στην κατάταξη των εκπαιδευτικών στους πίνακες (από τους οποίους σε ποσοστό 40% θα γίνουν οι διορισμοί κατά την επόμενη διετία που έχει οριστεί ως μεταβατική περίοδος), γεγονός που μπορεί να δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα στην περίπτωση που οι εκπαιδευτικοί αυτοί κινηθούν δικαστικά για την αναγνώριση των νομίμων δικαιωμάτων τους,
Ερωτάστε:
Προτίθεστε να προβείτε σε σχετική νομοθετική ρύθμιση προκειμένου να άρετε την λόγω αβλεψίας αδικία σε βάρος των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας και των παραρτημάτων τους αναγνωρίζοντας ως προϋπηρεσία την απασχόλησή τους έως την 15η Ιουλίου 2010, ημερομηνία που το Υπουργείο όρισε ως την ημερομηνία λήξης του διδακτικού έτους για αυτά τα Σχολεία;
Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΑΤΤΙΚΗΣ ΒΑΣΙΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΜΘ, ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Ο Βουλευτής Αττικής, Βασίλης Οικονόμου, με έντονη παρέμβασή του στην αρμόδια επιτροπή Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής στις 07-09-2010, ζήτησε να υπάρξει τροποίηση για τους ΕΜΘ στο νόμο για τα ζητήματα της Υπηρεσιακής Εξέλιξης και Ιεραρχίας των Στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και να υιοθετηθεί η ρύθμιση που αφορούσε τις Εθελόντριες του Ν 705/1977 και να πάψει να ισχύει η ιδιάζουσα αντιμετώπιση του κράτους για τους ΕΜΘ. Ο Βασίλης Οικονόμου, στην τοποθέτησή του, υποστήριξε ότι στερείται οιασδήποτε λογικής η άρνηση της πολιτικής ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων να εντάξει τους ΕΜΘ σε καθεστώς βαθμολογικής εξέλιξης όμοιο με αυτό των Εθελοντριών του Ν. 705/1977, καθώς στο πρόσφατο παρελθόν (2004) προέβη σε σχετική ρύθμιση για ένα μέρος των ΕΜΘ, δηλαδή για τις Εθελόντριες του Ν. 705/1977, χωρίς να αντιδράσει κανένας. Η πολιτική ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων οφείλει να αποκαταστήσει την ισονομία και τους κοινούς κανόνες αντιμετώπισης των στελεχών και να μην επιτρέψει την διαιώνιση των διακρίσεων που πλήττουν το φρόνημα και την διάθεση προσφοράς των ΕΜΘ.
Η θετική στάση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου στα συνταξιοδοτικά θέματα και στην μονιμοποίηση των ΕΜΘ απαιτεί την αποδοχή και της ιεραρχικής εξέλιξης αυτών των στελεχών, τουλάχιστον στο βαθμό του Ταγματάρχη (γεγονός που δεν επιβαρύνει τον προϋπολογισμό, αφού ήδη λαμβάνουν τα αντίστοιχα χρήματα).
Η αρχική άρνηση του υπουργού Άμυνας να αποδεχτεί το αίτημα του Βουλευτή, ανάγκασε τον Βουλευτή να ψηφίσει ΠΑΡΩΝ στην επί της αρχής ψηφοφορία του Νομοσχεδίου, ελπίζοντας να κάνει δεκτές τις προτάσεις του στην συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.