Προς: Υπουργό Οικονομικών
Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης
Θέμα: Σχετικά με το άνοιγμα του επαγγέλματος του Φυσικοθεραπευτή
Κύριοι Υπουργοί,
Κατά τη διάρκεια επίσκεψης στελεχών του κινήματός μας στις Σέρρες, συναντηθήκαμε με εκπροσώπους του τοπικού Παραρτήματος του Συλλόγου Φυσικοθεραπευτών όπου και μας έθεσαν σωρεία ζητημάτων που απασχολούν τον κλάδο τους. Είναι γεγονός ότι όταν δόθηκε στην δημοσιότητα από το Υπουργείο Οικονομικών λίστα με 136 επαγγέλματα που θα ανοίξουν, από 2 Ιουλίου, όπου μεταξύ άλλων προβλέπεται και το άνοιγμα του επαγγέλματος του φυσικοθεραπευτή. Προφανώς στην προσπάθειά σας να ικανοποιήσετε την τρόικα και τους όρους που συμφωνήσατε στο Μνημόνιο, αγνοήσατε το γεγονός ότι το επάγγελμα του φυσικοθεραπευτή ανήκει στα αναγνωρισμένα επαγγέλματα Υγείας και γι’ αυτό το λόγο δεν εφαρμόζεται ΦΠΑ στις φυσικοθεραπευτικές υπηρεσίες και επίσης εξαιρείται από την Ευρωπαϊκή Οδηγία 123/2006 (παράγραφος 22).
Δεν είναι επίσης κατανοητό το είδος των περιορισμών που αίρονται με το άνοιγμα του συγκεκριμένου επαγγέλματος αφού για το Εργαστήριο φυσικοθεραπείας (Την επαγγελματική στέγη του Φυσικοθεραπευτή) δεν υπάρχει κανένας περιορισμός του τύπου:
-αριθμός προσώπων για την πρόσβαση στο επάγγελμα
-χορήγηση άδειας ύστερα από εκτίμηση πραγματικής ύπαρξης ανάγκης
-γεωγραφικά όρια της άσκησης του επαγγέλματος
-ελάχιστες αποστάσεις μεταξύ των ασκούντων το επάγγελμα
-επιβολή ή απαγόρευση της διάθεσης αγαθών
-υποχρέωση στον ασκούντα να προσφέρει μαζί με την δική του υπηρεσία και άλλες συγκεκριμένες υπηρεσίες.
Ο μόνος περιορισμός που υπάρχει συνίσταται στην απαγόρευση δημιουργίας περισσοτέρων της μιας εγκαταστάσεων από το ίδιο πρόσωπο γιατί το επάγγελμα το ασκεί το φυσικό πρόσωπο που κατέχει πτυχίο και άδεια άσκησης επαγγέλματος, συμβάλλεται με ασφαλιστικά ταμεία τα οποία απαιτούν οι υπηρεσίες να προσφέρονται από το φυσικό πρόσωπο αποκλειόμενης της χρησιμοποίησης φυσικού προσώπου χωρίς προσόντα, για την διασφάλιση της δημόσιας υγείας και ως εκ τούτου δεν μπορούσε το ίδιο φυσικό πρόσωπο να προσφέρει συνεχόμενες υπηρεσίες (Σαν τις φυσικοθεραπευτικές πράξεις, που για να ολοκληρωθεί ένα σχήμα απαιτούνται 10-15 συνεδρίες) σε 2 ή 3 διαφορετικά μέρη.
Υπάρχει περιορισμός στη σύσταση εταιρικού σχήματος με ορισμένη μορφή καθώς και περιορισμός της συμμετοχής στο εταιρικό κεφάλαιο εάν ο εταίρος δεν έχει επαγγελματική ιδιότητα γιατί:
1)Για την έκδοση άδειας Εργαστηρίου Φυσικοθεραπείας ισχύει το Π.Δ 29/1987 το οποίο απαγορεύει εταιρική σύσταση πλην αυτής μεταξύ Φυσικοθεραπευτών και απαγορεύει την συστέγαση με άλλα επαγγέλματα Υγείας (π.χ Γιατρούς), αυτό προβλέπεται για το σύνολο σχεδόν των επαγγελμάτων Υγείας , γι΄αυτό και τα επαγγέλματα Υγείας εξαιρούνται της οδηγίας 123/2006.
Αυτό γίνεται για να περιορίζει τα φαινόμενα της κατευθυνόμενης συνταγογράφησης και της προκλητής ζήτησης στο χώρο της υγείας με τελικό στόχο την ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΤΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ.
Θυμίζουμε ότι ο φυσικοθεραπευτής αμείβεται με παραπεμπτικά που συνταγογραφούνται από τους Γιατρούς.
2) Περιορίζει τα φαινόμενα της αντιποίησης των επαγγελμάτων υγείας και απαγορεύει με αυτό τον τρόπο την διείσδυση στο χώρο επιτήδειων μόνο και μόνο επειδή διαθέτουν κάποιο κεφάλαιο, κάτι που θα έθετε σε κίνδυνο την διαφύλαξη του κώδικα δεοντολογίας άσκησης του κάθε επαγγέλματος ο οποίος είναι σήμερα στην ευθύνη του Επιστήμονα Υγείας με γνώμονα μόνο το όφελος του ασθενή.
Απ΄ όλα τα παραπάνω φαίνονται οι λόγοι για τους οποίους το συγκεκριμένο επάγγελμα υγείας εξαιρείται από την εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας 123/2006, εκτός αυτού οι ελάχιστοι περιορισμοί που υπάρχουν για το επάγγελμα του Φυσικοθεραπευτή αποκλειστικό σκοπό έχουν της προστασία της Δημόσιας υγείας (Δημόσιο συμφέρον).
Επειδή πιστεύουμε ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση δεν θα έχει κανένα όφελος για την οικονομία, το αντίθετο μάλιστα μέσω της κατασπατάλησης των πόρων των ταμείων,
Κατόπιν όλων αυτών
Ερωτάστε:
1. Σε ποιους ακριβώς περιορισμούς αναφέρεστε όταν ισχυρίζεστε ότι ανοίγετε το επάγγελμα του φυσικοθεραπευτή;
2. Πώς σκοπεύετε να διασφαλίσετε το συμφέρον του δημοσίου εάν καταργήσετε τις προστατευτικές διατάξεις που ισχύουν σήμερα για την προστασία του δημοσίου συμφέροντος;
3. Πώς σκοπεύετε να διαφυλάξετε την περιουσία των ασφαλιστικών ταμείων από την αύξηση των παραστατικών που θα παραπέμπονται από τους ιατρούς για φυσικοθεραπεία από τα μεγάλα ιατρικά κέντρα που θα σπεύσουν να υιοθετήσουν και υπηρεσίες φυσικοθεραπείας;
Προς: Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
Υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
Θέμα: Το έργο της καταργημένης ΑΓΡΟΓΗ ΑΕ διατίθεται σε ιδιώτες παρά τις περί του αντιθέτου δεσμεύσεις της κυβέρνησης.
Κύριοι Υπουργοί,
Τον Δεκέμβριο του 2010 η κυβέρνηση προέβη στην κατάργηση της ΑΓΡΟΓΗ ΑΕ που ως έργο είχε την ψηφιοποίηση της αγροτικής γης σύμφωνα με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η πολιτική αυτή απόφαση της κυβέρνησης αιτιολογήθηκε με το επιχείρημα ότι το έργο ουσιαστικά είχε ολοκληρωθεί και απέμενε μόνο η επικαιροποίηση του χαρτογραφικού υποβάθρου, έργο που μπορούσε να διεκπεραιωθεί από τον ΟΠΕΚΕΠΕ με την μετακίνηση και ένταξη σε αυτόν 70 υπαλλήλων της ΑΓΡΟΓΗ. Το αποτέλεσμα ήταν να απολυθούν 258 εργαζόμενοι της ΑΓΡΟΓΗ ΑΕ, οι οποίοι όπως είναι λογικό προσπάθησαν να υπερασπιστούν τα εργασιακά τους δικαιώματα. Η κυβέρνηση τότε λοιδόρησε συλλήβδην τους εργαζόμενους αλλά και όσους αντέδρασν στην Βουλή, λέγοντας επί της ουσίας στον ελληνικό λαό ότι επρόκειτο για καθαρά κομματικές προσλήψεις. Βασικό επιχείρημα μάλιστα της κυβέρνησης για την κατάργηση της ΑΓΡΟΓΗ ήταν ότι από την στιγμή που το έργο της έχει ολοκληρωθεί δεν πρόκειται να ανατεθεί σε ιδιώτες για να καλύψουν τα όσα απαιτεί η Ευρωπαϊκή Ένωση. Με έκπληξη όμως διαβάζουμε στην ιστοσελίδα της ΟΠΕΚΕΠΕ με ημερομηνία 14/3/2011 ανακοίνωση προκήρυξης ανάθεσης του έργου της ψηφιοποίησης σε ιδιώτες! Η επιστημονική μάλιστα επιτροπή της Βουλής στην έκθεσή της για την κατάργηση της ΑΓΡΟΓΗ είχε εκφράσει αμφιβολίες για την δυνατότητα κατάργησής της χωρίς την ταυτόχρονη πρόβλεψη νέου φορέα άσκησης του έργου της.
Κατόπιν όλων αυτών,
Ερωτάστε:
1. Για ποιο λόγο υποστηρίξατε ότι το έργο της ΑΓΡΟΓΗ ΑΕ έχει ολοκληρωθεί και ότι δεν θα ανατεθεί σε ιδιώτες η ολοκλήρωση της ψηφιοποίησης και τρεις μήνες αργότερα ανακοινώσατε την προκήρυξη για ανάθεση σε ιδιώτες του έργου της;
2. Έχετε δημιουργήσει άλλο φορέα για την άσκηση του έργου της ΑΓΡΟΓΗ ΑΕ και αν όχι από πού ασκείται το συγκεκριμένο έργο από την στιγμή που ο ΟΠΕΚΕΠΕ δεν δύναται να το υλοποιήσει;
3. Τι καθήκοντα έχουν ανατεθεί στους 70 εργαζόμενους που μετατάχθηκαν από την ΑΓΡΟΓΗ στον ΟΠΕΚΕΠΕ και πώς προκύπτει η ανάγκη ανάθεσης του έργου της ΑΓΡΟΓΗ σε ιδιώτες παρά τις περί του αντιθέτου δεσμεύσεις της κυβέρνησης;
2. Για ποιο λόγο λοιδορήσατε τους εργαζόμενους που υποστήριζαν ότι δεν έχει ολοκληρωθεί το έργο και τους χαρακτηρίσατε κομματικά ευεργετημένους και αναξιοκρατικά τοποθετημένους στην ΑΓΡΟΓΗ ΑΕ ενώ σήμερα με τις πράξεις σας δικαιώνετε τα επιχειρήματά τους;
3. Για ποιους λόγους δεν ασκείτε διώξεις κατά των πολιτικών προσώπων που υπέγραψαν τις προσλήψεις αυτών των εργαζομένων από την στιγμή που υποστηρίζετε ότι αυτές έγιναν αναξιοκρατικά, με κομματική εύνοια και κατά του δημοσίου συμφέροντος, ζητώντας μάλιστα και αστική αποζημίωση από τους συγκεκριμένους πολιτικούς;
Προς: Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης
Θέμα: Κατά παράβαση των Κοινοτικών Οδηγιών ο ΟΑΕΔ στέρησε από χιλιάδες άνεργους δικαιούχους το Έκτακτο Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης
Κυρία Υπουργέ,
Σύμφωνα με τις Κοινοτικές Οδηγίες ο άνεργος εγγράφεται στα Μητρώα Ανέργων των Εθνικών Υπηρεσιών την ημέρα που παρουσιάζεται στην υπηρεσία και όχι αργότερα. Ως τον Μάιο όμως του 2010 ο ΟΑΕΔ ενέγραφε τους ανέργους μια ημέρα μετά την συλλογή των δικαιολογητικών και δύο με τρεις ημέρες μετά από την παρουσίασή τους στις αρμόδιες υπηρεσίες. Κατά συνέπεια οι άνθρωποι που εγγράφηκαν στα Μητρώα του ΟΑΕΔ στις 4,5 και 6 Νοεμβρίου 2009 δικαιούνται αναδρομικά το συγκεκριμένο επίδομα. Το αξιοπερίεργο είναι ότι υπήρξε συγκεκριμένη καταγγελία προς το Υπουργείο σας και προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΑΕΔ, από δικαιούχο στο Νομό Δράμας, για τον οποίο αναγνωρίστηκε το αίτημά του και του δόθηκε το επίδομα! Η λογική συνέπεια αυτής της δικαίωσης θα ήταν να αποσταλεί σχετική οδηγία σε όλες τις υπηρεσίες του ΟΑΕΔ προκειμένου να αποδοθεί το ανάλογο επίδομα και στους υπόλοιπους δικαιούχους, αφού άλλωστε η χώρα δεν είχε μπει ακόμα στην περιπέτεια του Μνημονίου και ακόμα «υπήρχαν λεφτά». Όπως μάλιστα πληροφορούμαστε μετά την δικαία διαμαρτυρία για την μη ορθή λειτουργία του ΟΑΕΔ, ως προς την ημέρα εγγραφής των ανέργων που παρουσιάζονται στα αρμόδια γραφεία, η πρακτική του να εγγράφονται αργότερα οι άνεργοι άλλαξε και αντί να καταγράφονται πλέον 2 ή 3 ημέρες μετά την παρουσίασή τους τώρα καταγράφονται 2 ημέρες πριν από την παρουσίαση τους στον ΟΑΕΔ και πάλι κατά παράβαση των Κοινοτικών Οδηγιών. Μάλιστα και με βάση το αίτημα που δικαιώθηκε τελικά από το Υπουργείο και τον ΟΑΕΔ, Έκτακτο Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης δικαιούνταν να πάρουν και όλοι οι έφεδροι στρατιώτες που γράφτηκαν τότε στον ΟΑΕΔ και όσοι είχαν εγγραφεί στις 4, 5 και 6 Νοεμβρίου 2009, αφού η μη καταγραφή τους δεν είχε γίνει έως την καταληκτική ημερομηνία που είχε ορίσει η κυβέρνηση (3 Νοεμβρίου 2009) με ευθύνη της υπηρεσίας και κατά παράβαση των Κοινοτικών Οδηγιών.
Κατόπιν όλων αυτών,
Ερωτάστε:
1. Για ποιους λόγους στερήσατε από χιλιάδες δικαιούχους το Έκτακτο Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης από την στιγμή που την δεδομένη χρονική στιγμή «υπήρχαν λεφτά» και σας υποδείχτηκε ότι υπήρχαν δικαιούχοι που με ευθύνη της υπηρεσίας δεν ήταν εγγεγραμμένοι στα Μητρώα Ανέργων;
2. Γιατί εξακολουθείτε να επιτρέπεται την μη σύμφωνη με τις Κοινοτικές Οδηγίες καταγραφή των ανέργων στα σχετικά Μητρώα του ΟΑΕΔ;
-ΟΙ-
ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΑΡΑΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.