Παρασκευή 15 Μαρτίου 2013

Η απάντηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την αύξηση στα εισητήρια


Σε απάντηση των όσων διατυπώσατε στην επιστολή σας και στο email το οποίο µας διαβιβάστηκε από τον Συνήγορο του Καταναλωτή, θα θέλαµε να σας ευχαριστήσουµε για την επικοινωνία και να σας βεβαιώσουµε ότι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ όλα τα αιτήµατα και οι παρατηρήσεις των επιβατών, εξετάζονται υπεύθυνα και καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για την άµεση ικανοποίηση και αντιµετώπιση των θεµάτων που εmσηµαίνονται. 
Θα θέλαµε να σας ενηµερώσουµε ότι η τιµολογιακή πολιτική την οποία ακολουθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ µε τον ΟΑΣΑ καλύπτει µόνον τους κατόχους απλών εισιτηρίων όπου ισχύει η διάρκεια 90 λεπτών από την πρώτη επικύρωση. Η Τιµολόγηση καρτών και εισιτηρίων της προαστιακής γραµµής Κιάτου - Αεροδροµίου είναι ζωνική και ως εκ τούτου η τιµολόγηση δεν γίνεται µε αποκλειστικά χιλιοµετρικά κριτήρια αλλά εντάσσεται στη λογική των διακριτών ζωνών τιµολόγησης.

Σχετικά µε τις κάρτες πολλαπλών διαδροµών, στις οποίες αναφέρεστε, αυτές όσον αφορά στο αστικό τµήµα, εκδίδονται από τον ΟΑΣΑ και πωλούνται από όλα τα µέσα ευθύνης ΟΑΣΑ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την τελευταία όµως, ως ανεξάρτητο συγκοινωνιακό φορέα και ως εκ τούτου, ισχύουν για όλα τα µέσα εντός του αστικού τµήµατος.

Οι κάρτες αυτές κατά βάση είναι µίας τιµής και ισχύει όσον αφορά την τιµολόγηση τους η λογική της τιµολόγησης κατά ζώνη. Έτσι µε 45 € ανά µήνα ισχύει για οποιαδήποτε και οποιοδήποτε πλήθος µετακινήσεων. Εποµένως δεν ισχύει λογική τιµολόγησης χιλιοµετρικών αποστάσεων.
Το ίδιο γίνεται άµεσα αντιληπτό ότι ισχύει και για τις τιµές εισιτηρίων εντός ζώνης ΟΑΣΑ.

Δηλαδή κάποιος µε 1,40 € µπορεί να µετακινηθεί από µία στάση λεωφορείου στη διπλανή στάση (π.χ. σε απόσταση 300 µέτρα), αλλά µπορεί επίσης να µετακινηθεί από τον Πειραιά στο Κορωπί ή από το Κορωπί στη Μαγούλα, δηλαδή περίπου 40 χιλιόµετρα - δηλαδή απόσταση 135 φορές µεγαλύτερη.

Να επισηµανθεί επίσης ότι η έκπτωση που παρέχεται στον κάτοχο κάρτας ΟΑΣΑ σε σχέση µε την τιµή του απλού εισιτηρίου είναι της τάξης του 26%.

Οι αντίστοιχες κάρτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (πέραν της κάρτας ΟΑΣΑ, που προαναφέραµε) έχουν ποσοστά έκπτωσης που υπερβαίνουν το 50%.
Συγκεκριµένα για να µετακινηθεί κάποιος από Κιάτο (εκτός ζώνης ΟΑΣΑ) έως Πλακεντίας (εντός ζώνης ΟΑΣΑ) η µετακίνηση µε απλό εισιτήριο κοστίζει 12 €, ενώ η αντίστοιχη µηνιαία κάρτα 150€ δηλαδή εµπεριέχει έκπτωση 72 %

Οπότε θα πρέπει να συνυπολογίσουµε ότι:
α) το σύστηµα τιµολόγησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον Προαστιακό της Αθήνας είναι ζωνικό (είτε απλό εισιτήριο είτε κάρτα πολλαπλών διαδροµών).
β) οι κάρτες αντιστοιχούν σε κάποιο αριθµητικό πολλαπλάσιο διαδροµών του απλού εισιτηρίου µε δυο σοβαρές εκπτώσεις:                  Ι) σε µηνιαία βάση
ΙΙ) σε εξαµηνιαία ή ετήσια βάση - εmπλέον της µηνιαίας.
και γ) µέχρι το 2011 το τελικό οικονοµικό αποτέλεσµα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν αρνητικό.

Θα πρέπει επίσης να σηµειωθεί ότι, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο πλαίσιο εξυγίανσης και αναδιάρθρωσης της ως ανεξάρτητη σιδηροδροµική επιχείρηση, όπως αυτή περιγράφεται στο Νόµο 3891/2010, άρθρο 11, µπορεί να διαµορφώνει την τιµολογιακή της πολιτική µε απόφαση του Διοικητικού Συµβουλίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (Απόφαση 99/1/29-12-2010, «Παροχή εξουσιοδότησης προς τον Διευθύνοντα Σύµβουλο της εταιρίας για την υλοποίηση και εφαρµογή των διατάξεων του Άρθρου 11 του Νόµου 3891/2010»), ώστε να καλύπτει το λειτουργικό της κόστος αλλά και να προσφέρει αξιόπιστες υπηρεσίες στο επιβατικό κοινό της.

Αντιλαµβάνεται λοιπόν κάποιος, ότι δεν µπορεί από µόνη της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να προχωρήσει σε οποιαδήποτε µορφής µειώσεις τιµών, αν αυτές δεν είναι ταυτόχρονα ανταποδοτικές για την ίδια (δηλαδή δεν πρέπει να επηρεάζουν τελικά το έσοδο της και την ίδια τη βιωσιµότητα της).

Αυτό δεν αποκλείει όµως την περίπτωση, ότι εάν δροµολογηθεί από τον ΟΑΣΑ µία πρόταση κατά την οποία οι κάρτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εκτός ζώνης ΟΑΣΑ, θα γίνονται ταυτόχρονα δεκτές και εντός ζώνης ΟΑΣΑ όταν ένα σκέλος του ταξιδιού είναι εντός ζώνης ΟΑΣΑ, χωρίς παράλληλα να αφαιρείται κάποιο ποσοστό από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκ µέρους του ΟΑΣΑ (άρα να προβαίνει σε πραγµατική µείωση εσόδων για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ), τότε προφανώς αυτό αποτελεί και λύση στο ανωτέρω αίτηµα και είµαστε επί της αρχής σύµφωνοι σε αυτή την κατεύθυνση.

Παρόλα αυτά το ζήτηµα της ενοποίησης των προσφορών των µέσων µεταφοράς που καλύπτουν τον αστικό ιστό θα επανεξεταστεί από την πλευρά µας µε γνώµονα την εξυπηρέτηση του επβατικού κοινού αλλά και την ορθολογική αντιµετώπιση των εσόδων της εταιρείας.

Σας ευχαριστούµε για την επικοινωνία που είχατε µε την εταιρεία µας και είµαστε στη διάθεσή σας. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.