Παρασκευή 3 Ιουνίου 2011

Τα νέα δεδομένα στην ξενόγλωσση εκπαίδευση


Το Υπουργείο Παιδείας κλπ, ακολουθώντας πάντα τις αρχές του «πρώτα ο μαθητής» αποφάσισε να διακόψει το επιδοτούμενο από το ΕΣΠΑ πρόγραμμα της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στα Δημοτικά σχολεία και να αφαιρέσει το δικαίωμα παράλληλης διδασκαλίας της γαλλικής και της γερμανικής γλώσσας κατ’ επιλογίν του μαθητή.
Είναι προφανές ότι ο γυναικωνίτης του ΠΑΣΟΚ (Διαμαντοπούλου, Γεννηματά, Χριστοφιλοπούλου) για μια ακόμα φορά επιδιώκει και επιβάλλει μέτρα απαξίωσης της εκπαίδευσης.



Αφού πρώτα πέτυχε να δώσει φρούδες ελπίδες στους εκπαιδευτικούς με τον ανεκδιήγητο θεσμό των Αναπληρωτών Μειωμένου Ωραρίου (στους οποίους όμως αφαίρεσε το δικαίωμα στον Ενιαίο Πίνακα Διορισμών), ομολογεί τώρα ότι δεν φτάνουν τα λεφτά του ΕΣΠΑ για να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα που είχε έγκριση μέχρι και το σχολικό έτος 2012-13 και ό,τι έχει απομείνει θα πάει δήθεν στην αποτίμηση του προγράμματος (ήτοι στα παρατρεχάμενα διορισμένα κομματόσκυλα της πράσινης κλαδικής). Μήπως σας θυμίζει κάτι από το «λεφτά υπάρχουν» και μετά «Τιτανικός»;
Η ικανότητα της τριπλέτας της συμφοράς για την Παιδεία (με τη συνδρομή φυσικά του παντογνώστη κολλητού του ΓΑΠ υπερκαθηγηταρά έτερου Υφυπουργού) συνεχίζει ακάθεκτη το έργο της. Διαλύει τα πάντα, γκρεμίζει ελπίδες, προοπτικές, παιδαγωγικό έργο και προγραμματισμό των εκπαιδευτικών και του παιδαγωγικού ινστιτούτου, πάντα προς όφελος της παραπαιδείας!
Τι κι αν οι μαθητές πέρσι και φέτος επέλεξαν τη μία ή την άλλη γλώσσα; Τι κι αν ξεκίνησε παιδαγωγικό έργο και προγραμματισμός; Τι κι αν το Υπουργείο έχει πλειστάκις υποσχεθεί οργανικές θέσεις στους εκπαιδευτικούς και περαιτέρω εμβάθυνση των γλωσσών στις αντίστοιχες πρεσβείες Γαλλίας και Γερμανίας; Πότε άραγε έδωσε σημασία σημερινή ηγεσία του Υπουργείο Παιδείας (όπως και όλης βέβαια της κυβέρνησης του Μνημονίου) στη διεθνή θέση της χώρας και στις υπηρεσίες που οφείλει να παρέχει στους πολίτες της;
Μη γελιέστε συμπολίτες μου, συνάδελφοι εκπαιδευτικοί και αγωνιούντες γονείς. Η σημερινή κυβέρνηση δεν υπηρετεί τους πολίτες της, δεν κάνει τίποτα για την  πρόοδο της χώρας, μόνο υπηρετεί πιστά και δουλικά τις επιταγές και τα συμφέροντα της κυρίας Μέρκελ.
Έτσι από την προσεχή σχολική χρονιά, στα Δημοτικά όλης της χώρας θα διδάσκεται μόνον η μία εκ των δύο αυτών γλωσσών: είτε τα γαλλικά, είτε τα γερμανικά. Η επιλογή που θα κάνει η πλειοψηφία των μαθητών θα επιβληθεί σε όλους. Κι αν  αναρωτιέστε αν αυτό θα έχει και συνέχεια στο Γυμνάσιο, πολύ το φοβούμαι…
Ο γράφων είναι εκπαιδευτικός Γαλλικής φιλολογίας και επειδή ο χρόνος της επιλογής που ο κάθε γονιός θα κληθεί ως την Τετάρτη το πολύ να έχει κάνει για το παιδί του είναι πολύ περιορισμένος και πιεστικός, παίρνω την πρωτοβουλία να θέσω υπόψη σας τα κάτωθι στατιστικά στοιχεία:
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν φθάσει στον ΕΟΤ και τα κατά τόπους εμπορικά και τουριστικά επιμελητήρια, τα τελευταία 4 χρόνια ο γαλλόφωνος τουρισμός στη χώρα μας αυξάνεται ετησίως κατά 3,5% (και μαζί με τον αντίστοιχο Ρωσικό και τον Τουρκικό είναι οι μόνοι αυξούμενοι).
Οι γαλλικές επενδύσεις πρωταγωνιστούν στη χώρα μας (η Εμπορική Τράπεζα ανήκει στην γαλλική Crédit Agricole, η Γενική Τράπεζα στην γαλλική Société Générale, το μετρό και το τράμ της Αθήνας, όπως και η Γέφυρα Ρίου-Αντίριου φτιάχτηκαν και λειτουργούν από Γάλλους) και δίνουν δουλειά σε χιλιάδες Έλληνες εργαζόμενους.
Το σύνολο της τουριστικής ορολογίας, της ορολογίας της μόδας, της ομορφιάς, της κομμωτικής, της κουζίνας και της εστίασης αποτελείται από γαλλικές λέξεις (taxi, café, croissant, restaurant, cuisine, chef, hotel, réception, champagne, métro, collier, bijoux, cinéma, cravate, και άλλες πολλές).
Όλοι οι Ευρωπαίοι ήρωες κινουμένων σχεδίων είναι γαλλόφωνοι (Γάλλοι, ή Βέλγοι): Στρούμφ, Αστερίξ, Λούκυ Λούκ, Ιζνογκούντ, μικρός Νικολά, Τεντέν και άλλοι.
Τα Γαλλικά είναι η επίσημη γλώσσα εργασίας της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής, της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του ΟΗΕ καθώς και κάθε διπλωματικής και διεθνούς συνάντησης. Είναι μητρική ή επίσημη γλώσσα περισσότερων από 80 εκατομμυρίων Ευρωπαίων πολιτών (στη Γαλλία, το Μονακό, την Ελβετία, το Λουξεμβούργο, την Ανδόρα και το Βέλγιο) και επιπλέον 180 εκατομμυρίων ανθρώπων στην Αφρική (στην Ακτή Ελεφαντοστού, Αλγερία, Τυνησία, Σενεγάλη, στο Καμερούν, Νίγηρα, Τσάντ, Κονγκό, Μαρόκο, Μπενίν, …), στον Ινδικό Ωκεανό (στις Σεϋχέλλες,  στη Μαδαγασκάρη, στη Ρεουνιόν), στον Ειρηνικό Ωκεανό (Πολυνησία), στην Ασία (στο Λίβανο, Βιετνάμ, Καμπότζη…), στην Καραϊβική (στη Γουαδελούπη, Αιτή, Μαρτινίκα…), στη Βόρειο Αμερική (Καναδάς) και στη Νότιο Αμερική (Γουιάνα). Επίσης μέσω του διεθνούς οργανισμού της Γαλλοφωνίας, η γαλλική διδάσκεται στα σχολεία και άλλων 75 χωρών σε όλον τον κόσμο (μεταξύ αυτών οι : Βουλγαρία, Ρουμανία, Μολδαβία, Ιταλία, Γεωργία, Αρμενία, Ουκρανία, Δομινικανική Δημοκρατία, Καμόρες, Άγιος Μαυρίκιος, Αίγυπτος κ.ά.)
Η Γαλλική είναι μια παγκόσμια γλώσσα. Εκπροσωπεί και εκφράζει έναν παγκόσμιας αναγνώρισης πολιτισμό και μια πολύ μεγάλη δύναμη στην παγκόσμια κοινότητα (μόνη χώρα της Ευρώπης με διαστημικό πρόγραμμα και 4η μεγαλύτερη οικονομική δύναμη στην κόσμο). Επίσης η Γαλλία είναι μια παντοτινή φίλη και σύμμαχος της πατρίδας μας (το σύνθημα «Ελλάς – Γαλλία – Συμμαχία» σημαίνει πολλά) και το έχει αποδείξει σε κάθε περίσταση (είναι άλλωστε η μόνη χώρα της Ε.Ε και Μόνιμο Μέλος του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ που εξακολουθεί να μην αναγνωρίζει τα Σκόπια με όνομα που προσβάλλει την εθνική μας κληρονομία).
Η Γαλλική γλώσσα δε φοβάται τον ανταγωνισμό. Μπορεί και προσφέρει σε κάθε μαθητή απεριόριστες δυνατότητες μέσα και έξω από την Ευρώπη. Σας καλώ να την προτιμήσετε για το μέλλον και των δικών σας παιδιών.


Ν. ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ
Εκπαιδευτικός – Μέλος Δ.Σ. ΕΛΜΕ Σάμου
Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.